MENÜ
İstanbul 13°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
Görev Büyük Önümüzü Açın!
Nuray PEKCAN
YAZARLAR
16 Ağustos 2021 Pazartesi

Görev Büyük Önümüzü Açın!

Ulaştırma, depolama, elleçleme, gümrükleme gibi alt faaliyet alanları bulunan ve Türkiye’nin konumu itibariyle de daha da önem kazanan uluslararası lojistik konusunu önemli başlıkları ile ele almaya devam ediyoruz. Bu sayımızda; vize, kota, geçiş ücretleri, cezalar ve sürdürülebilir lojistik ile intermodal taşımacılık dosyamızın içeriğini oluşturuyor. Bu önemli konuları Avrupa taşıması yapan firmalarımızla konuştuk.

Türkiye’nin en önemli lojistik firmalarından Mars Logistics’in Demiryolu Genel Müdür Yardımcısı Erdin Erengül ile yaptığımız söyleşinin içeriğini Avrupa taşımaları, intermodal taşımacılık, yeşil lojistik uygulamaları ve kendi firmalarının bu bağlamdaki çalışmaları oluşturdu. Erengül, intermodal taşımacılığa “Hem maliyet açısından avantajlı, hem de performans açısından sürdürülebilir bir nakliye metodu.” diyerek dikkat çekti. Ulaştırma Bakanlığının bütçesinde demiryolunun ciddi bir pay aldığına; ancak o payın yük değil, yolcuya ayrıldığını vurgulayan Erengül altyapı sorununa ilişkin olarak da, “Mevcut altyapı uygun geometriye sahip değil; restore edilmesi gerekiyor” diyor.

Söyleşi gerçekleştirdiğimiz bir diğer uluslararası nakliye firması ise Rentrans Uluslararası Taşımacılık ve Tic. Ltd. Şti. oldu. Firmanın ikinci nesil yöneticisi Genel Müdür Alihan Tütüncü ile sektörün durumu nedir, yaşanan sıkıntıların çözümü için kime ne görev düşüyor; bunları konuştuk. Alihan Tütüncü özellikle Kapıkule sınır kapısında yaşanan tıkanıklığa dikkat çekerek, bugüne kadar yapılanların tümü tam anlamıyla çözüm getirmedi daha yapılması gerekenler var görüşünde. Tütüncü, özellikle akademik hayatında da kendi tez konusu olan “Tek Durak Sistemi” üzerinde durulması gerektiğini ifade ediyor.

Avrupa taşımaları yapan Prizma Nakliyat’ın Sahibi Halis Karaca ise özellikle vize sorununa dikkat çekti.  ‘Çözüm için birlik olmalıyız. UND çalışmalar yapıyor; fakat daha fazla çabalaması gerekiyor. Daha çok yetkili ile görüşüp derdimizi daha fazla anlatmalıyız. Şoför vize bekliyor.’ değerlendirmesinde bulunuyor. Sektörün bir diğer önemli sorunu olan şoför konusuna dair de şunları aktarıyor; “Şoför sıkıntımız da var. Kapıkulede şoför 3-4 gün araçta yatıp kalkıyor. Bu nedenle bu iş artık sevilen bir meslek değil. Şu an çalışan şoförler gittikten sonra araçları kim kullanacak diye düşünüyoruz.”

Ve bu konulara çözüm getirmek adına faaliyetlerini her mecrada aralıksız sürdüren Uluslararası Nakliyeciler Derneği gerçekleştirdiği genel kurulla önümüzdeki dönem için yönetim kurullarını ve en önemlisi başkanını seçti. Tabii sonuç beklendiği şekilde bir kez daha yılların deneyimli insanı, her platformda etkin bir şekilde çalışmalarını sürdüren Çetin Nuhoğlu’nun oldu.

Biz de kendisini tebrik ediyor, bu önemli görevde başarılar diliyor ve daha önceki dönemlerde olduğu gibi sorunların çözümüne yönelik sektörün yüzünü güldürecek sonuçlara ilgili kurullarının çaba ve destekleri ile adım adım ulaşmasını canı gönülden diliyoruz.

Evet bu sayımız da böyle…

İyi bayramlar bu arada.

Her gününüz bayram gibi olmasa da sık sık bayram sevinci yaşamanız dileği ile hoşçakalın.

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum