MENÜ
İstanbul 15°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
Teknik Bilgi ve Donanım, Yeterli Mevzuat, Eğitimli İnsan
Nuray PEKCAN
YAZARLAR
24 Mart 2021 Çarşamba

Teknik Bilgi ve Donanım, Yeterli Mevzuat, Eğitimli İnsan

Ulusal ve uluslararası lojistikte başarılı olmanın bileşenleri; öncelikle uluslararası platformda etkin olma becerisi (öncelikle devlet statüsünde), yeterli ve güncel gelişmelere uygun mevzuat, teknik donanım ve bilgi ile tabii ki yeterli sayıda eğitimli insan kaynağı…

Geleceğimizi şekillendirirken en önemli misyonu yüklediğimiz lojistik sektörünün beklenen ve arzu edilen seviyeye ulaşmasının yolu bu bileşenlerden geçiyor. Ve her sayımızda olduğu gibi bu sayımızda da ilgili konulara her yönüyle değiniyoruz.

Gelelim içeriğimizi nasıl şekillendirdiğimize…

Öncelik, can ve mal güvenliği için önemli iki konuda; sürüş güvenliği ve fren… Alanında yetkin iki değerli isim HED Akademi Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanlığı Yönetici Direktörü Özgür Şener ve Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök konuyu her yönüyle bizim için değerlendirdi.

Güvenli sürüş konusuna dair HED Akademi Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanlığı Yönetici Direktörü Özgür Şener önemli bilgilendirmelerde bulunurken; ağır vasıta şoförlerinin aracın tüm fonksiyonlarına hakim olmadığının altını çizdi. Şener, şoförlerin araçların teknolojik yeniliklerine ayak uyduramadığını ve bildikleri trafik kurallarını değişen kurallar çerçevesinde güncellemediklerini yani kendilerini yenileyemediklerine dikkat çekti. 

Sürüş güvenliği konusunda önemli bir konu olan fren konusunu ve teknik detayları ise Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök ile konuştuk. Can ve mal kayıplarına neden olan tır park freni boşalması konusuna dikkat çeken Lök,  2009-2021 tarihleri arasında oluşturduğu kayıtlara göre 85 tane tır park freni boşalmasının meydana geldiğini ve basına yansımayanlar ile bu sayının en az 10 katı olabileceğini belirtti. Lök, aynı zamanda konuya ilişkin teknik bilgilerin şoförlere öğretilmesi gerektiğini, konunun sürücü eğitimi ve sınav mevzuatına da işlenmesi gerektiğini vurguladı.

Uluslararası Taşımalara ilişkin STK’lar, akademisyenler ve hizmet üretenler ile gerçekleştirdiğimiz görüşmeler de devam ediyor. 11. Kalkınma Planı ve Lojistik Master Planı’nda önemle üzerinde durulan lojistik konusunu ve bu doğrultuda Gümrük Birliği konusunu konuşuyoruz.

Bir süredir güncellenmesi beklenen Gümrük Birliği konusunda UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel,  “Lojistik konusunda kayıp karşılıklıdır; ticari açıdan Türkiye de AB ülkeleri de kaybediyor” diyerek bu konuda yaşanan sıkıntıların hem AB hem de Türkiye için ticareti daralttığını vurguladı.

İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan ise intermodal taşımacılığı Lojistik Performans Endeksi’ne göre değerlendirdi. Erkan değerlendirmelerinde, hem demiryolunda hem denizyolunda arzın talebi karşılamadığını, demiryolu taşımacılığında bunun vagon yetersizliği; denizyolunda ise konteyner yetersizliği olarak görüldüğünü aktardı. Hem yolcu hem de yük taşımacılığının özel sektöre devrinin söz konusu olduğunu aktaran Erkan, işletmelerin özel sektöre devrinin eleştirilmemesi gerektiğini; maliyeti yüklenme anlamında ciddi sorunlar olduğunu da belirtti.

Uluslararası taşımacılık konusuna istinaden demiryolu taşımacılığını Demiryolu Taşımacılığı Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ercan Güleç ile konuştuk.   Güleç, 2020-2021 yılında demiryolu ile yapılan taşıma payının yüzde 3 civarında olduğunu ve bu payın daha da arttırılmasının planladığını aktardı. Güleç, demiryolu taşımacılığında ciddi bir talep artışı olduğuna; ancak bunu karşılayacak kapasitenin aynı hızda artmadığına dikkat çekti. Lojistik koridorların oluşturulmasında demiryolu ve denizyolunun önemini de vurgulayarak;  amaçlarının Türkiye’den lojistik koridorların geçmesini sağlayarak Türkiye’yi bir lojistik merkez haline getirebilmek olduğunu dile getirdi.

Tetnak Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Bahadır Erkan Gündüz ise uluslararası taşımalarda yaşadıkları sorunlara dikkat çekti. Avrupa’da karşılaştıkları en büyük bürokratik engelin geçiş belgeleri olduğunu aktaran Gündüz, “Yıldırma politikası da var. Her geçişte farklı bir ceza yiyoruz. Aracım ceza yiyor; kart ile ödüyorum. Ertesi gün araç ceza yediğinde, ‘nakip para getireceksiniz’ diyor. Yani Avrupa’da ‘ülkemizden daha az Türk tırı geçsin’ çabası var.” diyor.

VOITH Türkiye Genel Müdürü Mert Özenç de firmaya ilişkin detaylar verirken aynı zamanda ulaştırma konusunda lojistik köylerin önemine dikkat çekti. Demiryolu hatlarının özelleştirilmesiyle ilgili bazı girişimlerde bulunulduğuna da değinen Özenç şunları aktardı; “Bunlar çok olumlu gelişmeler; lojistiğin yüzünü değiştirecek ve çok farklı bir noktaya taşıyacak projeler. Keşke çok daha hızlı bir ilerleme kat edilse de biz de bu avantajımızı çok daha verimli bir şekilde kullansak.”

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum