MENÜ
İstanbul 13°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
TAKOGRAF VE MUAFİYET
Nuray PEKCAN
YAZARLAR
25 Eylül 2019 Çarşamba

TAKOGRAF VE MUAFİYET

Bu sayımızdaki dosya konumuz takograf. Uzun yıllardır araçlarda takılı olan bu cihaz, süreç içerisinde farklı teknolojilerle üretildikten sonra en son olarak AB mevzuatıyla uyum çerçevesinde dijital olarak kullanıma sunulmuş vaziyette. Ve artık 2019 yılı sonuna kadar herkes; ister ilk isterse ikinci el araca (1996 yılından sonra üretilmiş) sahip olsun araçlarında dijital takograf bulundurmak zorunda.

Bu cihaz temelde çalışma sürelerine yasaların belirlediği şekilde uyulmasını sağlayan, böylece trafik kazalarının temel sebeplerinden olan uykusuz araç kullanımının önüne geçmeyi hedefleyen sistemin başat unsuru.

Her ne kadar sektörün, özellikle yurtiçi taşıma yapanların henüz tam manasıyla benimseyemediği bir cihaz olsa da dijital takografın faydaları tartışılmaz. Bu tepkinin temel sebebi mevcut takografların dijital olanlarla değiştirilme zorunluğu; bunun kendilerine bir maliyetinin olması, ayrıca cihaz tarafından tespit edilen çalışma sürelerinin de şu anki taşıma fiyatları ile önemli ölçüde gelir kaybına sebebiyet vermesi. Ve son olarak da dinleme sürelerinde şoför arkadaşların dinlenip ihtiyaçlarını karşılayacak yapının (dinlenme tesisi, parklar vs. ) yetersiz olması.

Yukarıdaki detaylar ile ilgili tüm değerlendirmeler, konunun uzmanı ya da tarafı konumundaki en yetkili kişilerce yapılan görüşmeler şeklinde dosyamız içeriğini oluşturdu. Sanıyorum faydalanacaksınız.

Asıl benim üzerinde durmak istediğim konu muafiyetler.

Yasa diyor ki; il sınırları içinde çalışacağını taahhüt ve beyan eden araçların takograf bulundurma zorunluluğu yoktur. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu şehir içinde çalışacak araçların takograf takmasını zorunlu tutmuyor. Ancak Büyükşehir sınırlarının ilçeleri de kapsamasına yönelik düzenleme sonrasında, şehir merkezlerini kapsayan bu istisna, bütün ilçeleri de kapsar hale geldi. Bu nedenle şehir içi muafiyeti nedeniyle takograf takmayan önemli sayıda araç herhangi bir denetim olmadan çalışabiliyor.

İnsanın “nasıl yani?” diyesi geliyor. Nasıl yani? İl sınırları dediğimizde Antalya bir baştan bir başa 450 km eder. Bir araç Antalya Kaş arası kaza yapamaz mı? Bu araç bu mesafeyi aralıksız kaç saatte kat etmeli ya da arka arkaya kaç sefer yapmalı? Bunun bir önemi yok mu? Şehirlerarası yolda uykusuz, yorgun araç kullanma neticesinde meydana gelen kazalar, il sınırları içerisinde bir ilçeden diğerine ya da ilden ilçeye giderken olamaz mı? Cevap evet ise, bu muafiyet neden? Nasıl bir mantık işletilerek böyle bir muafiyet söz konusu edilmiş. Gerçekten anlamak mümkün değil!

Söz konusu muafiyetin kapsayacağı alan tekrar gözden geçirilmeli ve gerekli düzenleme yapılmalıdır görüşündeyim. Dosyamız içeriğinde bu duruma,  taraflarca da önemli ölçüde yer verildiğini göreceksiniz.

Dolu bir içerik yeni sayımız ile sizlerle…

Keyifli okumalar!

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar
 Hayati kaya
 28 Mart 2024 Perşembe 09:42
Benim özel amaçlı kamyon üzerinden vinç var tagoraf takmak mecburi varmı
 Hamza
 16 Ocak 2023 Pazartesi 20:34
Aracım ford transit ama ruhsatta kamyon diye geçiyor diyer araclar kamyonet diye gectiği için kantara girmeden geçiyor. Biz geçemiyoruz bu haksızlık değilmi
 Hamza
 16 Ocak 2023 Pazartesi 20:32
Şimdi aracım tahhütnameli ben bu araçla boş olarak yanı taksi niyetin e gezebilirmiyim yada cezası varmı
 Ağır Vasıta Şoförü
 18 Temmuz 2022 Pazartesi 14:02
Nuray Hanım, 2019'da dikkat çektiğiniz bu taahhütname konusunun ne kadar yanlış ve istismara açık bir konu olduğu 2022 yılında net bir şekilde ortaya çıktı.. Şoförler tonlarca yüklü ürünlerle neredeyse 14-15 saat haftanın 6günü uykusuz ve yorgun bir şekilde yol kat ediyorlar. Şehiriçi trafik çilesinin yorgunluğunun şehirlerarasından kat ve kat fazla bir konu olduğu herkesçe malum bir konu. Taahhütlü araçlar yorgun ve uykusuz araç kullanan şoförlerle adeta saatli bomba gibi trafikte gezmekteler. Ve kimse bu durumu umursamıyor. 2019'daki bu yazınız için sizi tebrik ederim.
 Cihan NAYMAN
 21 Mart 2022 Pazartesi 10:55
Kamyon takoğrafsız veya takoğraflı kaza yaparda otomobil yapmazmı bence asıl otomobillere takılması lazım takoğrafın ya bütün araçlara takılacak yada hiç takılmayacak
 İrfan
 7 Mart 2022 Pazartesi 11:32
Vinç hiyaplarda takograf zorunlumu
 Mesut akman
 9 Ekim 2021 Cumartesi 14:49
Muafiyet olan araç il dışına tagorafa ehliyetini taksa çıkabilirmi
 Halil
 3 Nisan 2021 Cumartesi 11:00
Türkiye de Antalya Vilayeti uzunluğunda kaç vilayet var örneğin Kocaeli kaç km ve ne kadar sürede katledilir. Bu yönetmelik Ülkemizdeki vilayetlerin büyük çoğunluğu dikkate alınarak çıkartılmış.
 Süleyman kaya
 18 Mart 2021 Perşembe 21:34
Şehir sınırları içinde çalışan tonajsız kamyon ve kamyonetlerden k belgesi gerekmemeli çünkü uzun yola gitmediği çoğu zaman günü siftah etmeden eve gidiyor şehir içi nakliye bedeli bellidir 100 tl bir işe giderse 50 taşını mazota veriyor HERGÜN bir işe gitse dahi ancak aracın masrafını çıkıyor hergün iş bulacağı kesin deyil adaletli olmak lazım bandrol sigorta vize tamir lastik masrafını çıkarırsa ne mutlu bu işi yapanların çoğu emekli şoför ufak tefek masrafını çıkarırsa ne mutlu çıkaramasa emekli maaşını aracın masrafına verir.
 Serkan özkan
 12 Mart 2021 Cuma 17:16
1993 model panelvan kamyonun var aracın eski takosu ruhsata işli degil araca ne tip takı takabiliriz
Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum