MENÜ
İstanbul 14°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
Cevap veriyorum: Böyle bir şey yok!
Nuray PEKCAN
YAZARLAR
11 Aralık 2018 Salı

Cevap veriyorum: Böyle bir şey yok!

Habere en doğru nereden ulaşılır? Tabi ki merkezinden! Biz de bu gerçekten yola çıkarak kendimizi yollara vurduk. Ve başladık Türkiye’yi dolaşmaya…

İlk durağımız Trakya bölgesi oldu. Ve bölgede doğrudan Kapıkule sınır kapısına ulaştık. Hem yol boyunca hem de kapıda birçok kamyoncu arkadaşla sohbet etme imkânı bulduk. Km’lerce kuyruk gerçekten bu sektörün mensuplarının işlerini ne denli zor şartlarda yaptıklarının bir kez daha somut deliliydi. Yaklaşık 10 km’lik kuyruktaki arkadaşlar yaşadıkları mağduriyeti tüm açıklığı ile bizlerle paylaştılar.

Kimi Bulgar Gümrüğü’nün yeterli düzeyde hizmet vermemesi nedeniyle bu sıkıntıların yaşandığını söylerken, bazı arkadaşlar da sıkıntılara en az Bulgar Gümrüğü kadar Türk Gümrüğü’nün de sebep olduğu iddiasındaydılar. Ancak Edirne Ticaret Odası ile yaptığımız görüşmede, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın konuyla bizzat ilgilendiğini ve çözüme yönelik Bulgar tarafıyla çalışmalara başladıklarını öğrenmiş olduk.

Seyahatimizin devamında bölgede önemli kooperatifleri de ziyaret ettik. İlk önce Havsa, ardından Uzunköprü, sonrasında Hayrabolu ve S.S. Trakya Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifleri Merkez Birliği ziyaretleri ile turumuzu tamamladık.

Ceza kime kesilsin?

Bu seyahatlerde gördük ki kooperatifler ve dolayısıyla bünyelerinde çalışan nakliyeci arkadaşların sorunları bitmiyor. Yapılan düzenleme ve değişiklikler konunun tüm taraflarını içermediğinde yeterli sonuca ulaşmıyor; hatta şoför arkadaşların mağduriyetine dahi sebep olabiliyor. Örneğin takograf konusu! Çalışma sürelerine uyulmadığında; cezanın muhatabı doğrudan şoför olduğundan, ceza da bu emekçiye kesiliyor. Ancak öte yandan işi veren taraf yükü taşıyan şoföre belli bir zaman içinde yükü götürmesi için baskı yaptığında mağdur yine şoför oluyor! O halde bu konu ile ilgili cezanın muhatabı sadece yükü taşıyan şoför değil; aynı zamanda yükü veren de olmalı! Doğru değil mi?

Ayrıca kooperatiflerin yapıları ve sahip oldukları belgelere ilişkin bazı çalışmaların da olduğunu özellikle Kooperatifler Merkez Birliği çatısı altında bu çabaların devam ettiğini de öğrendik.

Ton/km, erken emeklilik, komisyoncular ve diğerleri

Bunun yanı sıra; yılardır dillendirilen ton/km uygulaması, erken emeklilik ile beklentiler, komisyoncular tarafından uğradıkları mağduriyet, tır parkları ve diğer sosyal tesislerin yetersizliği ve daha birçok konu yaptığımız görüşmelerin ortak konuları oldu. Bu konulara ilişkin detayları ilerleyen sayfalarda bulacaksınız.

Yanımızda sadece sizler varsınız

 Ve şunu da ifade etmek isterim ki; bazen çok nadir de olsa arkadaşlardan bizim yeni bir kamyoncu federasyonu oluşumu konusunda bir çaba içinde olup olmadığımıza yönelik yorum ve sorular geliyor. Cevap veriyorum: Böyle bir şey yok!

Biz sadece sizlere hizmet üreten tarafsız bir basın yayın kuruluşuyuz. Size haber ulaştırmak, sektörün sorunlarını gündeme getirmek ve ilgililerin konu ile ilgili dikkatini çekmek dışında hiçbir açık ya da gizli amacımız yoktur. Arkamızda, önümüzde ya da üstümüzde kimse yok!

Yanımızda sadece sizler varsınız.

Bu da bize yeter.

Evet efendim dopdolu bir dergi yine sizleri bekliyor. Umarım yararlanırsınız.

Yolunuz açık olsun…

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum