MENÜ
İstanbul 24°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
kamyoon, nakliye, taşımacılık
Tedarik Sanayini Geliştirmek ve Daha Rekabetçi Hale Getirmek İstiyoruz
Yakın Plan
3 Temmuz 2024 Çarşamba 15:48

Tedarik Sanayini Geliştirmek ve Daha Rekabetçi Hale Getirmek İstiyoruz

Mercedes-Benz Türk Üretim Parçaları Dağıtım Merkezi açılışında Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’ın sorularını yanıtlayan Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün; ilk etapta 25 milyon Euro olan hacimlerini 150 milyon Euro’ya çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Sülün ayrıca faaliyete geçen yeni dağıtım merkezi ile Türk tedarik zincirine ciddi avantajlar sağladıklarının altını çizdi.

Daimler Truck olarak Türkiye’deki tedarik sanayinden ciddi miktarda alım yaptıklarını, fakat bu alımların bir kısmının Almanya’daki toplama merkezine bir kısmının ise direk olarak gitmesinden kaynaklı lojistik açısından birtakım dezavantajları olduğunu belirten Sülün şöyle devam etti; “Bu projeyle Türk yan sanayine, tedarik zincirine ciddi bir avantaj sağlamış oluyoruz. Burada bütün yan sanayinin parçalarını topluyoruz ve her gün bir buçuk, iki konteyner olmak üzere dünyadaki çeşitli fabrikalarımıza sevk ediyoruz.”

“Brezilya ve Amerika ile Başlıyoruz, Sırada Japonya Var!”

“Tedarik Zincirine Ciddi Bir Maliyet Avantajı Sağlanıyor”

Toplamda 42 fabrikalarının olduğunu söyleyen Sülün ilk olarak iki ülke ile başladıklarını dile getirdi ve “Bugün ilk sevkiyatımız Brezilya’ya olacak. Brezilya ve Amerika olmak üzere iki ülke ile başlıyoruz. Daha sonra Japonya’yı de bu zincire katacağız. Türk tedarik zincirinin bugün zaten gönderdiği parçaları burada toplayarak gönderiyoruz. Dolayısıyla hem frekansını artırmış oluyoruz hem de maliyetlerini düşürmüş oluyoruz. Tedarik zinciri açısından ciddi bir maliyet avantajı olduğunu söyleyebiliriz. Bir imalat maliyeti var bir de lojistik maliyetleri var. Lojistik işi oldukça sofistike, karmaşık ve pahalı bir işlem. Biz bunu tedarik zincirimiz için mümkün olduğu kadar yalın hale getirip, en düşük maliyetle yapmak istiyoruz. Bu da tabi tedarik zincirine ciddi bir rekabet avantajı getirecektir.” dedi.

“25 Milyon Euro’luk Hacmi 150 Milyon Euro’ya Çıkarmayı Hedefliyoruz”

“Rekabette Bir Adım Öne Geçirecek”

25 milyon Euro’luk bir hacimle başladıklarını ifade eden Sülün ekledi; “İlk altı ay-bir sene içerisinde bunu önce 100 milyon Euro’ya ve sonra 150 milyon Euro’ya çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’deki toplam alım miktarımız, bütün fabrikalar için 350 milyon Euro. Bizim kendi üretimimiz bunların dışında. Yani 350 milyon Euro’luk parça dünyadaki fabrikalarımız için Türk tedarik sanayinden temin ediliyor. Bunu artırmak hem bizim hem tedarik sanayi hem de ülke için önemli. Dolayısıyla bu atılımın rekabette bir adım öne geçireceğini düşünüyorum.”

“Tedarik Sanayini Geliştirmek ve Daha Rekabetçi Hale Getirmek İstiyoruz”

“Bizim rolümüzden bir tanesi de tedarik sanayini geliştirmek.” diyen Sülün sözlerini bitirirken şunları söyledi; “Global anlamda yaptığımız günlük işlerimizden bir tanesi de bu. Tedarik sanayini geliştirmek ve daha rekabetçi hale getirmek istiyoruz. Bu yeni tedarikçiler katmak yoluyla da, mevcut tedarikçilerimizin hacimlerini artırmakla da olabilir. Bütün amacımız bu. Bu da önemli bir adım, inşallah hem ülkeye hem tedarik zincirine faydası olur.”


Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Copyright © 2024 Kamyonum