Geçiş ücretleri aşağıdaki unsurlara göre belirlenecektir:
- Yol kategorisi (otoyollar; 1. kategori yollar)
- Araç kategorisi (elektronik ücret sistemindeki araçlar; M2 ve M3 araçlar (otobüsler ve yolcu otobüsleri) için ayrı kategori)
- Euro emisyon sınıfı dört araç (Euro IV, Euro V ve EEV, Euro VI, CNG-BIO Euro VI'ya kadar)
- Bir aracın veya kombinasyonun izin verilen azami ağırlığı (3,5 tondan fazla ve 7,5 tondan az; en az 7,5 ton ve 12 tondan az; en az 12 ton)
- Bir aracın veya araç kombinasyonunun aks sayısı (2 aks; 3 aks; 4 aks; 5 veya daha fazla aks)
- Günlük periyot (günlük ücret - 05:00 - 21:59 arası; gece ücreti - 22:00 - 04:59 arası)
- Motorlu taşıtların CO2 performansı. Taşıtlar beş kategoride sınıflandırılacaktır.
- Sınıf 1, en fazla ücrete tabi olan sınıf olacaktır. Aracın ilk tescil tarihi CO2 performansını ve ücret sınıfını belirleyecektir. 1 Temmuz 2019 tarihinden önce ilk kaydı yapılan araçlar otomatik olarak Sınıf 1'e girecek ve daha avantajlı bir sınıfa yükseltme şansına sahip olamayacaktır. Bu tarihten sonra ilk kez kaydedilen araçlar da, gerekli bilgiler mevcut olmadığı sürece otomatik olarak sınıflandırılacaktır. Emisyon sınıfı bulucuda araç sınıfına ilişkin bilgilerin doğrulanması mümkündür. Motorlu taşıtın daha avantajlı bir sınıfa girebilmesi durumunda gerekli delillerin sunulması gerekecektir. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz:https://www.mytocz.eu/en/co2
Ücret oranlarının %15 civarında artması, 3.5 ila 7.5 ton arasındaki araçlarda ise oransal olarak daha yüksek bir artış olması beklenmektedir. Otobüsler ve yolcu otobüsleri muhtemelen daha düşük oranda bir artışa tabi olacaktır. Yeni geçiş ücretleri henüz belli değildir.
kaynak:UND