Türkiye Pist Şampiyonası’nın 9 - 10 Kasım tarihlerinde İzmir Ülkü Yarış Pisti’nde koşulan final yarışları büyük çekişmeye sahne oldu. İki günde Super, Maxi ve Dizel Grupları’nda gerçekleşen toplam 5 yarışta 2013 sezonunda “Pist”in en hızlıları belirlendi. Süper Grup’ta Aytaç Biter ve Kaan Gürgenç, Maxi Grup’ta ise Can Artam ile direksiyon başına geçen Borusan Otomotiv Motorsport, araç parkındaki 2 BMW 320si ve BMW M3 ile yarışarak, hem BMW 320’nin 7’inci şampiyonluğunu kutlamak hem de Takımlar Şampiyonluk kupasını kaldırmak amacıyla yola çıktığı yarışta hedefine ulaştı.
En hızlı dereceler
Süper Grup Şampiyonluğu’nu daha iki yarış önce garantileyen son 2 senenin Türkiye Süper Grup Şampiyonu Kaan Gürgenç, final yarışlarında rahattı ve takımına puan kazandırdı. Bu başarı aynı zamanda, BMW 320’nin Türkiye Şampiyonası’ndaki 7’inci zaferi oldu.
Takımlar Şampiyonası mücadelesi için son yarışa 16 puan önde başlayan Borusan Otomotiv Motorsport, bu avantajını kaybetmedi ve rakiplerinin önünde şampiyonayı tamamlayarak 2009 ve 2011 sezonlarında olduğu gibi 2013 sezonunu da Türkiye Takımlar Şampiyonu olarak tamamladı. Bu sezonun bekli de en zorlu mücadelesinin yaşandığı Takımlar Şampiyonası son yarışında rakip takımın Borusan Otomotiv Motorsport’un 3 BMW’sinin karşısında farklı markalardan 15 otomobille start alması sonucu değiştirmese de yarışı izlemeye gelen sporseverlerin adrenali yüksek keyifli bir gün geçirmesini sağladı. Takımlar Şampiyonluğu için puan hesabı ile start alan BOM pilotları hafta sonu gerçekleşen yarışlarda 3 ikincilik ve 1 üçüncülük kupası alarak ihtiyacı olan puanları topladı. Aytaç Biter’in BMW 320si ile Süper Grup yarışındaki 56,885’lik derecesi ile Süper Grubun en hızlı tur zamanını elde etti. Can Artam’ın BMW M3 GT ile 55,049’luk derecesi ise Maksi Gruptaki en iyi ikinci zaman olarak kayıtlara geçti.
Haberin Videosu