MENÜ
İstanbul 13°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, ''Mersin Lojistik Merkezi Hayata Geçtiğinde Taşıma Maliyetleri Azalacak''
Dosya
10 Mayıs 2022 Salı 11:45

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, ''Mersin Lojistik Merkezi Hayata Geçtiğinde Taşıma Maliyetleri Azalacak''

Lojistik merkezlerini ele aldığımız dosyamızda Mersin Lojistik Merkezi’ne dair detayları Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan ile konuşuyoruz.

 

“MERSİN, AKDENİZ HAVZASININ EN ÖNEMLİ LOJİSTİK NOKTASIDIR”

Mersin Lojistik Merkezi’nin henüz yer seçimi aşamasında olduğunu aktaran Kızıltan, “Eğer kamu bürokrasisi hızlı davranır, kamu ve yerel yönetimler uyumlu çalışırsa Mersin Lojistik Merkezi daha kısa sürede hayata geçecektir.” değerlendirmesinde bulunuyor. Kızıltan, hedeflenen dış ticaret oranına bağlı olarak Mersin Ana Konteyner Limanı’nın en kısa sürede hayata geçmesi gerektiğini de vurguluyor.

Mersin’in Türkiye’nin en büyük limanına sahip olması nedeniyle doğal bir lojistik merkez konumunda olduğunu aktaran Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, bundan dolayı da Mersin’in; güçlü lojistik, gümrük ve dış ticaret firma girişimcilerinin yer aldığı bir kent olduğuna dikkat çekiyor. Kızıltan, “Mersin net bir ihracat kentidir ve Serbest Bölgesi ile birlikte toplam 10 milyar doların üzerinde dış ticaret hacmi olan bir kenttir. Hinterlandı ile birlikte 50 milyar doları aşan bir dış ticaretin çevrildiği Türkiye’nin yeni Marmara’sı diyebileceğimiz bir ekonomik bölgenin merkezi konumundadır. Bu noktada Mersin için lojistik artık potansiyelin ötesinde bir durumdur. Mersin, Akdeniz havzasının en önemli lojistik noktasıdır.” diyor.

“Mersin Artık Tüm Taşıma Modlarının Olduğu Nadir Kentlerden Biri Olacaktır”

Mersin’in 2021 yılı itibariyle dört milyar doları aşan bir ihracatla net ihracatçı bir kent olduğundan söz eden Kızıltan; sanayi, tarım ve gıdanın başlıca ihracat sektörleri olduğundan söz ederek, Mersin’in ekonomik çeşitliliği güçlü bir kent konumunda bulunduğuna dikkat çekiyor. Kızıltan sözlerini, “Deniz, kara ve demiryolunu lojistikte etkin kullanabilen Mersin’in tek eksiği havayolu ulaşımıydı. 2022 Ekim ayında açılışı planlanan ve Türkiye’nin en büyük kargo kapasiteli hava limanlarından biri olarak tasarlanan Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın açılışıyla Mersin artık tüm taşıma modlarının olduğu nadir kentlerden biri olacaktır. Bu Türkiye’nin ihracat gücü demektir. Etkin lojistik maliyetlerin Türk üretici ve ihracatçısına olumlu yansımasıyla rekabet gücümüzün artması demektir.” diyerek sürdürüyor.

“Taşıma Maliyetleri En Az Yüzde 10, Yüzde 20 Arasında Azalacak”

Yurt içi taşımacılık yapan lojistik firmalarının sorununu yerel yönetimle ve Mersin Büyükşehir Belediyesinin desteği ile çözdüklerinden bahseden Kızıltan, Mersin’in yakında daha modern ve daha uygun bir konumda, daha etkin çalışan bir Nakliyeciler Sitesine kavuşacağını da aktarıyor. Kızıltan şunları dile getiriyor; “Artık sırada uzun süredir mücadelesini verdiğimiz; ama bürokrasi çarkını aşamadığımız Mersin Lojistik Merkezi projesi var. Mersin Lojistik Merkezi henüz yer seçimi aşamasında. Ne yazık ki en az 10 yıldır konuşulan bir konu. Çok gecikilse de zararın neresinden dönülse kârdır. Hayata geçmesi birkaç yılı alacaktır. Eğer kamu bürokrasisi hızlı davranır, kamu ve yerel yönetimler uyumlu çalışırsa daha kısa sürede hayata geçecektir. Mersin Lojistik Merkezi hayata geçtiğinde öncelikle bu kümelenme modeliyle; içinde liman-demiryolu bağlantısı ve gümrük işlemlerine kadar hizmet verilecek olması taşıma maliyetlerini en az yüzde 10, yüzde 20 arasında azaltacaktır. Bu, rekabette çok önemli bir miktardır.”

“Mersin Lojistik Merkezinin Yatırımcıları Hazır”

Mersin Lojistik Merkezi yatırımcılarının hazır olduklarını belirten Kızıltan, gerek Mersin lojistik firmalarının, gerek hinterlandındaki kentlerin gerekse de uluslararası küresel büyük firmaların yatırım için merkezin hayata geçmesini beklediklerini ifade ediyor. Kızıltan şöyle konuşuyor; “Bölgede eşi benzeri olmayan bir altyapıdan ve limanın yanı başında bulunan bir noktadan; Afrika, Avrupa, Orta Doğu, Kafkasya, Rusya ve Türki Cumhuriyetleri birbirine bağlayan bir kastan bahsediyoruz. Her küresel ve ulusal lojistik firması bu merkezde olmak ister. Bu noktada aşırı talep sonunda belki de bazı kriterler ile firmaların seçilerek alınması söz konusun olacaktır.”

“Yerinde ve Doğru Kurgulanan Lojistik Merkezler Ciddi Bir Maliyet Tasarrufu Sağlayacaktır”

Lojistik merkezlerin Türkiye lojistiğine sağlayacağı faydalara dair de değerlendirmelerde bulunan Kızıltan, “Şunu çok iyi biliyoruz ki, ihracat yüklerinin içinde lojistik maliyetler en önemli kalemlerden birisi. Günümüzde petrol fiyatlarının artışı ve kur sorunları düşünüldüğünde lojistik maliyetler daha da önemli hale geliyor. Bu noktada modern anlamda, yerinde ve doğru kurgulanan lojistik merkezler ciddi bir maliyet tasarrufu sağlayacaktır.” şeklinde konuşuyor.

“Mersin En Az 150 Yıllık Bir Taşımacılık ve Dış Ticaret Kültürü Olan Bir Yer”

Mersin’in çok güçlü bir araç filosuna sahip olduğunu belirten Kızıltan, sözlerini şöyle sürdürüyor; “Mersin’de güçlü bir dış ticaret ve gümrük firmaları var. Bu konuda ciddi ve güçlü bir deneyim ve bilgi birikimi var. En önemli konu bilgi, deneyim ve bu lojistik kültürüne sahip olmaktır. Bu birkaç araç filosu ile birkaç senede olacak bir şey değil. Mersin modern kent anlamında en az 150 yıllık bir taşımacılık ve dış ticaret kültürü olan bir yer.”

“Mersin Tüm Akdeniz’in Rakipsiz Bir Toplama ve Aktarma Limanı Olacaktır”

Mersin’in denizyolu ve demiryolu akslarının üzerindeki tek etkin lojistik kent olduğuna dikkat çeken Kızıltan, ayrıca Mersin’in Doğu Akdeniz havzasında rakibi olmayan bir kent olduğunu belirtiyor. Kızıltan sözlerini; “Var olan limanın en az dört katı konteyner taşıma kapasitesine sahip olacak Mersin Konteyner Limanı zamanında ve planlandığı gibi yapıldığında Mersin tüm Akdeniz’in rakipsiz bir toplama ve aktarma limanı olacaktır. Şu an Mersin limanının iki milyon TEU yük hacmi var. Ne kadar genişleme yapılırsa yapılsın bu 3.5 milyon TEU’dan öteye geçmiyor. Öte yandan Türkiye olarak 500 milyar dolar ihracat hedefimiz var. Yani bu bölgenin (Mersin, Adana, Osmaniye, Hatay, Gaziantep, Karaman, Konya, Kayseri gibi…) ihracat ve ithalat toplamı ile en az 100-150 milyar dolarlık bir dış ticaret hedefinden bahsediyoruz. O halde soruyoruz; bu yükü kim ve hangi liman taşıyacak? Bundan dolayı planlanan Mersin Ana Konteyner Limanı en kısa sürede hayata geçmelidir. Bu sadece Mersin’e hizmet verecek bir liman değil; aksine daha çok bölge illere hizmet verecek bir liman olacaktır.” diyerek sonlandırıyor.

KAMYONUM DERGİSİ/ SEVGİM ÜLGEN DELİKTAŞ 

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum