CKU Demiryolları, Kırgızistan ve Özbekistan için önemli ticaret fırsatları yaratırken, Çin'i demiryolu aracılığıyla doğrudan Ortadoğu'ya bağlayacak ve bölge genelinde yan faydalar sağlayacak.
Çin uzun zamandır beklenen Çin-Kırgızistan-Özbekistan (CKU) demiryolunda düğmeye bastı ve önümüzdeki yıl baharda başlaması beklenen güzergahta çalışmalar başladı. Açıklamayı geçen hafta Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadyr Zhaparov yaptı.
“Bu yıl fizibilite çalışması tamamlandıktan sonra 2023'te harekete başlayacağız. Fizibilite çalışması üç tarafın katılımıyla hazırlanıyor. İstihdam olacak. Ekonomimiz canlanacak” diyen Zhaparov, Kırgızistan'ın bu demiryolunu inşa etmek istemesinin üzerinden 20 yıldan fazla geçtiğini kaydetti.
Gecikmeler, yüksek maliyet kadar, tamamen lojistik ve teknik zorluklardan kaynaklanıyor. Kırgızistan bölgesinin dağlık olması ve hattın 90'dan fazla tünelin açılmasına ihtiyaç duymasıyla, kış hava koşullarının zor olması da gecikmeleri artırıyor.
Çin'e erişim, halihazırda Çin'in ulusal demiryolu ağına bağlı olan Batı Xinjiang Eyaletindeki Kaşgar Demiryolu Terminalinden sağlanacak.