Türkiye treyler sektörünün, 2022 yılında Avrupa'nın 2. en büyük üretim hacimli pazarı haline geldiğini
belirten Sn. Taş, bunun alelade bir başarı olmadığını, Türkiye'deki endüstrinin ne kadar önemli ve
dayanıklı olduğunu, bu sebeple de Avrupa'daki treyler üreticilerinin Türkiye'ye yatırım yaptığını
belirtti. Türkiye'deki üretimin yıldan yıla dramatik iniş ve çıkışlara sahip olduğunu, buna dayanarak
ayakta kalmaları ile Türk üreticilerin büyük bir başarıya imza attıkları yorumunda bulundu. Aynı
zamanda Türkiye'deki üretiminin millileştirilmesinin önemini belirtti.
130 yılı aşan üretim tecrübesine sahip olan Schmitz Cargobull'un, Türkiye'deki üretim tecrübesinin
henüz çok genç olmasına rağmen Adapazarı üretim hattıyla 2016 yılında başlayan yatırımlarının her
yıl artarak devam ettiğini belirtti. Öyle ki Adapazarı fabrikasının 2023 yılında çift vardiya üretim planına
geçiş yaptığı bilgisini ekledi.
Schmitz Cargobull Türkiye'nin 2024 yılında da 3. yıl üst üste ''Great Place to Work'' bağımsız kurumu
çalışan araştırması sonucunda üretim yerleri klasmanında ödüle layık görülmesinin gururla öneminden
bahsederken, genç çalışanlara yatırım yaparak insan kaynağı yapılarını güçlendirdiklerini belirtti.
Son olarak, temiz geleceğe yönelik treylerler üretiyoruz başlığı altında ''Yeşil Mutabakat'', ''Küresel
Isınma ve Karbon Salınımı'', ''Çevreci ve yeşil lojistik operasyonları'' konularında yoğun çalıştıklarını
vurguladı. Yeşil bir dünya için Schmitz Cargobull'un çevreci ürünler geliştirdiğini ve geliştirmeye
devam ettiğini belirtirken, bu alanda ''%100 Elektrikli ve %100 Akıllı Frigofirik Treyler'' , ''Karbon
Salınımı ve Yakıt tüketimini Düşüren Aerodinamik Tenteli Treyler'', tüm bunlara adapte Telematik
Sistemleri, Telematik ile entegre çalışan TPMS ve de VECTO regülasyonuna göre ürünler üretmekte
olduklarından da bahsetti. Schmitz Cargobull'un gelecek vizyonunun bu perspektiften ilerleyeceği
bilgisini paylaştı.