MENÜ
İstanbul 24°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
kamyoon, nakliye, taşımacılık
Scania Super
Ticari Araçlar
31 Mayıs 2024 Cuma 13:13

Scania Super

Scania, yeni Super ile şimdiye kadar üretilmiş gelişmiş ve verimli içten yanmalı motoru ile güç ve aktarma sistemini tanıtıyor. Sektör lideri emisyon değerleri ve bir önceki nesle göre %8 yakıt tasarrufu sayesinde Scania Super, taşımacılık operasyonları için iddiasını ortaya koyuyor.. Uzun nakliyeden, ağır hizmet operasyonlarına kadar kesin olan bir şey var; Gelecek %8 daha iyi.

Super serisi araçlarda birçok yenilik sunuluyor. Mach serisi esnek şasi, D formu yakıt deposu, yakıt optimize ünitesi, ikiz dozlamalı SCR sistemi, tamamen yenilenen motor-şanzıman-diferansiyel, dekompresyon motor freni, elektrik destekli hidrolik direksiyon, kör nokta uyarı sistemi ve daha fazlası.

Sınıfının en güçlü motoruna* sahip Scania Super, şimdi yeni motoruyla çok daha verimli. 900 ile 1400 d/d arasında 2800Nm tork üreten Scania Super bir önceki nesline göre de %8 daha az yakıt tüketiyor. Super'in rakipsiz performans seviyesinin arkasında motorun yanma ve emme performansı, yağlama ve soğutma ile turboşarj verimliliğinde yapılan önemli iyileştirmeler yer almaktadır.

  • Yeni Super araçlarda motor gücü 500hp ve 560hp olarak tercih edilebilir.
  • 560 beygir gücündeki motor, 2800Nm tork üretmektedir.
  • 900 RPM kadar düşük bir devirde bile maksimum tork aktarılabilir. 
  • Bir önceki nesil araçlara kıyasla yakıt konusunda %8 daha avantajlı. 
  • Super araçlarda kullanılan motor tahrikli ED PTO, 1000 Nm gücünde tork ve 238kW güç çıkışına sahiptir.
  • Dekompresyon Motor Freni (CRB), 4 zamanlı motorun tamamen bir hava kompresörü gibi çalışması prensibine dayanır. Egzoz klapesi kapatılmaz, her üst ölü zamanda basıncı egzoz manifolduna tahliye edecek şekilde subap açılır; enerji, sıkışan ve ısınan havayla birlikte tahliye edilir. Bu sırada sisteme yakıt gönderilmez ve hava yanmadan çıkar. Piston gücü azalarak frenleme etkisi oluşturulur. Böylece motor ve pistonlara zarar verilmesinin önüne geçilmiş olur.
  • Dekompresyon freni 350 kW’lık bir frenleme gücüne sahiptir. Bu entegre yardımcı frenleme sistemi Scania R4700D retarder ile birlikte kullanılabilir.

  • Super araçların bir diğer özelliği de tek parçalı silindir kapağı ve üstten çift eksantrikli motorla donatılmasıdır. Teknik olarak, bu yeni sistemde her silindir için ayrı ayrı silindir kapağı yerine üstten çift eksantrik milli  tek silindir kapağı kullanılmıştır. Bu sistem, daha az yakıt tüketimi ve daha yüksek performans sunar. 

    Scania İkiz Dozlamalı SCR sistemi, Super'in eşsiz verimliliğinin en önemli parçalarındandır. Güç aktarma sistemi'nin son işlem sürecinde iki farklı noktada AdBlue dozlaması sunan Scania İkiz Dozlamalı SCR sistemi, yanma performansının arttırırken azot oksit emisyonlarını da azaltır.

  • Standart olarak sunulan Opticruise G33 şanzıman serisi, sürdürülebilir ve yakıt tasarruflu nakliye operasyonları için endüstrinin önde gelen şanzımanlarıdır. Diğer şanzımanlara göre daha sağlam, daha verimli ve daha geniş bir dişli oranı aralığı sunarken en ağır yüklerde bile rahatça çalışır.

  • Üstün bir kontrol sağlarken daha hızlı, daha yumuşak vites geçişleri ile ileri seviye bir konfor sunar
  • Ağır 1. vites oranı ile güçlü kalkış kabiliyetine sahiptir.
  • Karınca vites ve Overdrive dişli özelliği ile 12+2 versiyonları mevcuttur.
  • Araç hızı ne olursa olsun optimum motor devri için tasarlanmış 8 adede kadar geri vites kullanılabilir.
  • 1:20,8 Karınca dişli oranından 1:0,777 Overdrive dişli oranına kadar geniş bir vites aralığı sunulur.
  • Sürüş stili, yük ve yolun eğimine bağlı olarak belirlenen adaptif vites değiştirme teknolojisi ile yolculuklar kolaylaşır.
  • Eskisine göre daha güçlü ve daha verimli kavrama tahrikli EG PTO serisi sunulur. Daha çok tork ihtiyacı duyan ağır ekipmanları desteklemek için daha da yüksek oranda sürekli güç çıkışı sağlar.
  • Düşük ağırlıklı dökme alüminyum muhafaza ve yeni kompakt tasarımı sayesinde G33 Opticruise serisi, önceki platformlara kıyasla önemli ağırlık tasarrufu sağlar.
  • GPS tabanlı hız sabitleyici ve yeni Eco roll özelliği, aracın her damla yakıttan en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olur. Scania etkin tahminli hız denetimi; rotadaki yokuşları bilir, seyir hızını ve vites değiştirme stratejisini topoğrafyaya uyarlar. Etkin tahminli hız denetiminin çalışabilmesi için araç hızının minimum 50 km/h hızda sabitlenmesi gerekir. Etkin Tahminli Hız Denetimi, Eco ve Standart modlarda aktif olarak çalışabilir.

    Dream ve Dynamic paketlerde standart olarak sunulur. 

  • ECO-ROLL

    ECO-ROLL, aracın yakıt tüketimini azaltmak için uygun durumlarda ve yokuş aşağı inerken otomatik olarak etkinleştirilen bir sistemdir. Yokuş aşağı giderken vitesi boşa alarak motor devrini rölanti devrine düşürür. Boş viteste giderken motoru rölantide tutmak için biraz yakıt gerekir. Sistem her bir yokuş için en iyi stratejiyi hesaplar ve doğru hızı korumak için uygun seçimi yapar. Gerek olması hâlinde tekrar vitese geçerek araç yola devam eder. Etkin Tahmin, önünüzdeki topoğrafyayı tahmin etmek ve viteslerle birlikte seyir hızını buna göre ayarlamak için GPS özelliğini kullanır. Yol boyunca akıllı hesaplamalar yaptığı için %2'ye varan oranda yakıt tasarrufu sağlar.

  • Yeni Super serisi araçlarda R756 ve R780 diferansiyel serileri tercih edilebilir.

    R756

  • Güç aktarma sistemi'nin düşük devirli tasarım felsefesinin bir eseri olan R756, 1,95'ten 4,11'e kadar daha geniş bir tahvil oranı aralığı sunar. Bu da yakıt tüketimini azaltır.
  • Azaltılmış bileşen ağırlığı, iyileştirilmiş teknik sağlamlık ve düşük iç sürtünme seviyeleri ile birlikte Scania R756 tek redüksiyon diferansiyel uzun yol nakliye uygulamalarında üstün performans sağlar.
  • Scania R756 tek redüksiyonlu diferansiyel, Scania R753 diferansiyelinin yerini alarak 53 ton çekme kapasitesine sahiptir
  • R780

    Sağlamlığı, verimliliği ve uyumluluğu ile kendini kanıtlamış olan R780 diferansiyel de Super araçlarımızda kullanılabilmektedir.

  • Scania, şimdiye kadarki en modüler ve sağlam şasisini sunuyor. Scania'nın Modüler Şasisi MACH, İsveç çeliği işlenerek işiniz için en verimli şasi yapısı olmak için üretilir. Bu sadece size daha sürdürülebilir bir üstyapı süreci sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda Scania çekici veya kamyonunuzun yük dağılımını, yük potansiyelini ve çalışma aralığını önemli ölçüde iyileştirir. 

  • Geliştirilmiş şasi bileşimi esnekliği, kamyon ve üstyapı arasında daha iyi entegrasyon sağlar. 
  • İyileştirilmiş ağırlık dağılımı, yük taşıma potansiyelini önemli ölçüde artırırken aynı zamanda rakiplerine göre daha güvenli bir sürüş imkanı sağlar.
  • Scania'nın şasiye monte SCR tankları, Scania güç aktarma organlarının üstün emisyon kontrolünü sağlar. 123 litrelik ve 150 litrelik SCR tankları aracılığıyla daha yüksek AdBlue hacim kapasitesi sunulur. Ek olarak sol şasi altında 96 ve 124 litrelik SCR tankları sunulmaktadır.

    D Formu Yakıt Deposu

    Tek depoda 165 litreden 815 litreye kadar arttırılabilen depo hacimleri ile her zamankinden daha hafif ve daha sağlam alüminyum yakıt depoları, yeni D formu yapısı ile kullanım avantajı sunar.

     

    Geliştirilmiş AdBlue oranı

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Copyright © 2024 Kamyonum