Anadolu Isuzu Satış ve Pazarlama Direktörü Fatih Tamay ile Isuzu Motors International Operations Thailand Genel Müdürü Toshiaki Maekawa ve Genel Müdür Yardımcısı Yusuke Nozawa’nın da katıldığı basın toplantısında Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan, şunları söyledi:
“Hikayemiz 1965’te Çelik Montaj tecrübesiyle başlıyor. 1984 yılında Isuzu Japonya ile imzalanan lisans anlaşmasının ardından kamyon üretimine başlanması ve hemen ardından 1987 yılında midibüs üretimine başlanması ile devam eden üretim süreci, 1997 yılında şirketin halka açılmasıyla devam ediyor. Halka arzın 2 yıl sonrasında ise Şekerpınar’daki 230 bin metrekarelik alana sahip büyük ve modern tesislerimize taşınarak kalite yolculuğumuza yoğun bir şekilde devam ediyoruz. Bugüne kadar 170 bin araçlık bir satış potansiyelimiz oluştu. Türkiye genelinde 32 satış ve 120 satış sonrası hizmet noktasında hizmet veriyoruz. Şimdiye kadar gerçekleştirdiğimiz 12 bin otobüs ihracatı ile ülkemize 650 milyon dolarlık ihracat cirosu katkısı yaptık. Dünya genelinde 27 ülkeyi kapsayan ihracatımız ve 113 yurt dışı servis noktamız bulunmaktadır. Küçük otobüs segmentinde ise 9 yıl üst üste ihracat lideri olduğumuzu belirtmek istiyorum.”
D-MAX’in dünya genelinde çok talep gören bir pick-up olduğunu ve dünyada 100’den fazla ülkede 2 buçuk milyon adedin üzerinde bir satış hacmine ulaştığını belirterek konuşmasına devam eden Genel Müdür Arıkan, ”D-MAX’in ana üretim yeri Tayland’da olup yıllık 400 bin adet üretim kapasitesine sahiptirler. Önümüzdeki sene Mart ayında Türkiye’nin de dahil olmasıyla 7 ülkede D-MAX üretimi gerçekleşmiş olacak. Şunu söyleyebilirim ki D-MAX sadece Asya’da değil, Avrupa’da da çok fazla rağbet gören bir pick up. Avrupa’da 2013 yılı itibariyle D-MAX, yüzde 13’lük bir pazar payına sahip“ dedi.
Aldığı ödüllerle de sürekli adından söz ettiren D-MAX’in ödüle doymadığına vurgu yapan Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan şöyle konuştu:
“Özellikle 2012 yılında yeni modelinin de devreye girmesinden sonra 2013 yılında ard arda ödüller aldı. Dünyanın dört bir yanından gelen ödüllerle başarısına başarı katan D-MAX, İngiltere’de “Yılın Pick-up’ı ve 2013’ün En İyi Pick-Up’ı”, Avustralya’da “Yılın Ticari Aracı”, Almanya’da ise “Yılın 4x4 Aracı” seçildi.
D-MAX’in Türkiye’deki hikayesine baktığımızda ise 2004 yılında gerçekleşen Isuzu D-MAX’in Türkiye lansmanından önce 1984 yılında Isuzu’nun TFR pick-up modeli Türkiye pazarına tanıtılmıştı. 2012 yılında da tamamen yenilenen Isuzu D-MAX’i Türkiye’ye sunduk. Başarılı bir şekilde geçen 2004 yılından sonra 2006 yılı ve arkasından da 3 yıl üst üste “En Çok D-MAX Satışı Yapılan Avrupa Ülkesi Ödülü” ne layık görüldük. Türkiye’deki rakamlara bakarsak 2004 yılından bu yana 23 bin adedin üzerinde D-MAX satışı gerçekleşti. Şu anda pick-up pazarında ise yüzde 17’lik bir pazar payına sahibiz.
“D-MAX TÜRKİYE’NIN PICK-UP’I OLACAK”
Isuzu D-MAX’in bir pick-up tan daha fazlası olduğuna da dikkat çeken Genel Müdür Arıkan konuşmasını şöyle tamamladı:
“D-MAX’in başarısındaki en önemli etken, kullanıcısının hem özel hem de iş hayatında hep yanında olmasıdır. İşte bu yüzden “Isuzu D-MAX bir Pick-up’dan daha fazlası” diyoruz. Türkiye’de 2014 yılı Anadolu Isuzu’nun D-MAX yılı olacak. D-MAX üretimine Mart ayından itibaren başlıyoruz. Bu yatırımımızla Türkiye’deki iş hacmimizi büyütüyoruz. Böylelikle D-MAX “Türkiye’nin Pick-Up’ı” olacak. Anadolu Isuzu’nun Şekerpınar’daki tesislerinde üretilecek olan D-MAX, hem yerli AR&GE faaliyetlerine hem de istihdama taze kan sağlayacak.”
Fuarda sergilenen NLR kamyonet, Türkiye’ de tasarlanıp üretilen NPR 10 Ton ve NPR 3 Dingil kamyonlar, Citibus CNG, Citibus A/T, Novociti, Turkuaz, Novo Lux, Visigo, D-MAX 4x2 Ltd, D-MAX 4x4 Ltd Offroad, D-MAX 4x4 V Cross ve D-MAX 4x4 Kriminal araçları ise yine fuarın gözde araçları arasında yer aldı.
Haberin Videosu