MENÜ
İstanbul 24°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
kamyoon, nakliye, taşımacılık
GSR II Regülasyonları Nelerdir?
Güncel
24 Haziran 2024 Pazartesi 14:33

GSR II Regülasyonları Nelerdir?

GSR II Regülasyonları, genel güvenlik regülasyonlarının güncellenmiş hali olarak bilinmelidir. Avrupa Birliği tarafından birtakım düzenlemelerle GSR II tip onaylarını (Örneğin siber güvenlik tip onayı) alarak araç tip onayı ile ilgili süreçlerini belirlemiştir.

GSR II – Genel Güvenlik Regülasyonları 2 Nedir?

Araçların tip onay belgesi alabilmesi için Avrupa Birliği tarafından belirlenmiş regülasyonlar bulunmaktadır. Bu regülasyonlar belirli periyotlarda güncellenir.

GSR II, köklü bir değişiklikle araçların daha güvenli ve standart donanımlarında bu güvenlik paketlerini ekleyerek üretim yapmaları yönünde yapılmış düzenlemelerin tümünü ele alan güncellemedir.

Bu güncelleme Avrupa Birliği tarafından EU 2019/2144 yönetmeliği ile ilk olarak 27 Kasım 2019 yılında yapılmıştır. Yayınlanan yönetmelik ile yürürlükte olan eski yönetmelikler yayından kaldırılmış ve yerine yeni güvenlik regülasyonları eklenmiştir.

Çeşitli güncellemeler ile bu regülasyon değişiklik paketine GSR II adı verilmiştir. Otomotiv homologasyon süreçlerinin önemli bir parçasıdır.

GSR II ile hangi regülasyonlar değişti?

GSR II tip onay süreçlerinin köklü bir değişime uğramasında önemli bir role sahip. Bu değişiklik ile (EC) 78/2009, (EC) 79/2009, (EC) 661/2009, (EC) 631/2009, (EU) 406/2010, (EU) 672/2010, (EU) 1003/2010, (EU) 1005/2010, (EU) 1008/2010, (EU) 1009/2010, (EU) 19/2011, (EU) 109/2011, (EU) 458/2011, (EU) 65/2012, (EU) 130/2012, (EU) 347/2012, (EU) 351/2012, (EU) 1230/2012 ve (EU) 2015/166 yönetmelikleri yürürlükten kaldırıldı.

Bu yönetmeliklerin kapsamında ise yeni regülasyonlar zorunlu olarak belirli geçiş süreleri tanımlanarak yayına alındı.

Aynı değişiklikler ülkemizde de AB 2019/2144 yönetmeliği ile gerçekleştirildi.

GSR 2 Kapsamında 7 Temmuz'dan İtibaren Yer Alması Gereken Maddeler Nelerdir?

7 Temmuz 2024’ten itibaren GSR 2 kapsamında araçlarda yer alması gereken güvenlik maddeleri araç sınıfları özelinde değişiyor. Buna göre GSR 2 kapsamında araçlara eklenecek regülasyonlar aşağıdaki gibi sıralamak mümkün. Ancak bazı regülasyonlar şu an için sadece otonom araçlara yapılıyor.


M1-N1 Kategorisi Araçlar
  1. ECE R137 – Önden geniş çarpma
  2. ECE R135 – Yandan direğe çarpma
  3. ECE R34 – Arkadan çarpma
  4. EU 2021/646 -Acil durum şeritte tutma sistemi 
  5. ECE R152 – Hafif hizmet araçlarında gelişmiş acil frenleme
  6. EU 2022/545 veya ECE R160 – Araç olay veri kaydedici

M2-M3-N2-N3 Kategorisi Araçlar

  1. ECE R159 – Yaya ve bisikletli çarpışma uyarısı
  2. ECE R151 – Kör nokta bilgi sistemi

M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar

  1. ECE R158 – Geri manevrada algılama
  2. EU 2021/1958 – Akıllı hız asistanı
  3. ECE R48 – Acil duruş sinyali
  4. EU 2021/1243 – Alkol kilidi kurulum kolaylığı
  5. EU 2021/1341 – Sürücü dalgınlık ve dikkat uyarısı
  6. ECE R157 – Sürücü müsaitliği/uygunluğu izleme sistemi

M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Otonom Araçlar

  1. Regülasyon belli değil – Konvoy sürüşü / platooning
  2. ECE R157 – Sürücü kontrolünün yerine geçen sistemler
  3. ECE R157 – Araca, aracın durumu ve çevresi hakkında bilgi sağlayan sistemler
  4. Regülasyon belli değil – Diğer yol kullanıcılarına güvenlik bilgileri sağlamaya yönelik sistemler
  5. ECE R155 – Siber saldırılara karşı koruma

M1-M2-M3-N1-N2-N3-O3-O4 Kategorisi Araçlar

  1. ECE R141 – Lastik basıncı izleme sistemi

 

7 Temmuz'da GSR II Regülasyonları ile Üreticiler Nasıl Etkilenecek?

Sıfır araçların üretici firmalar tarafından genel güvenlik regülasyonlarına uyumlu hale getirilmeleri için belirli bir tarih sınırlaması mevcut. Buna göre GSR 2 regülasyonlarına göre onayı olmayan araçların 7 Temmuz 2024 tarihinden sonra tescilinin yapılmasına izin verilmeyecek. Bu doğrultuda GSR tescilli olmayan sıfır araçların önemli bir kısmı 7 Temmuz 2024’ten sonra satılamayacak. Üreticiler, yalnızca bir önceki yıl tescil edilen araç sayısının yüzde 10’u kadarıyla sınırlı olmak şartıyla seri sonu tip onayı için başvuru yapabilecek.

Tüm bunlardan yola çıkarak, elinde GSR tescili olmayan sıfır araçlar bulunan üreticilerin 7 Temmuz 2024’e kadar zorlu bir sürece girdiğini söylemek mümkün. Özellikle söz konusu araçları satmak için yapılan sıfır araç kampanyaları üreticileri zarara uğratabiliyor. Sıfır araç satın almak isteyen alıcılar için ise avantaj bir durum ortaya çıkıyor. Ayrıca sıfır araç satışlarını etkileyecek GSR II regülasyonlarının kısa ve uzun dönem araç kiralama sektörüne de önemli etkilerinin olacağını söylemek mümkün.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Copyright © 2024 Kamyonum