MENÜ
İstanbul 24°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
kamyoon, nakliye, taşımacılık
Ford Otosan, Türkiye’de 4 Yıldız Sertifikalı Çevik Organizasyon Olmaya Hak Kazanan İlk Otomotiv Üretim Şirketi Oldu
Ticari Araçlar
6 Mart 2024 Çarşamba 11:26

Ford Otosan, Türkiye’de 4 Yıldız Sertifikalı Çevik Organizasyon Olmaya Hak Kazanan İlk Otomotiv Üretim Şirketi Oldu

Çevik dönüşüm sürecini hızla ve başarıyla uygulayan Ford Otosan, şirketlerin çeviklik düzeyini global ölçekte değerlendiren bağımsız kuruluş “Business Agility Institute” tarafından ‘4 Yıldızlı Organizasyon’ sertifikası almaya hak kazanan ilk Türk otomotiv üretim şirketi oldu. Dünya sıralamasında ilk yüzde 11’lik dilime girmeyi başaran Ford Otosan, bölgedeki en yüksek puanlı otomotiv üretim şirketi olurken, globalde benzer ölçekteki altı şirket arasında yer aldı.

Türkiye’de otomotiv endüstrisinin lider şirketi Ford Otosan, organizasyonunu geleceğe taşımak üzere 2019’da başlattığı dönüşüm çalışmaları kapsamında ulaşmış olduğu organizasyonel çeviklik seviyesi ile, global ölçekte şirketlerin iş çevikliği olgunluğunu ölçen “Business Agility Institute” (BAI-İş Çevikliği Enstitüsü) tarafından “4 Yıldızlı Çevik Organizasyon” sertifikasına layık görüldü.

Araştırma çıktıları, Ford Otosan'daki iş çevikliğinin çoğu kuruluştan çok daha kısa sürede başarıldığını ve birçok organizasyonel yetkinlikte güçlü bir gelişme gerçekleştirildiğini gösterdi. Yapılan değerlendirmeler sonucu Ford Otosan, 2022’deki skorunu 11 puan artırmanın yanı sıra iş çevikliği seviyesinin ölçüldüğü 1800 şirketin yüzde 89’unu geride bırakarak dünya sıralamasında ilk yüzde 11’lik dilime yerleşti.

Ford Otosan bölgesinde ilk sırada, dünya çapında ilk 6 şirket arasında

“Business Agility Institute” sertifikasıyla birlikte Ford Otosan, bölgedeki en yüksek puanlı otomotiv üretim şirketi ünvanına sahip oldu. Aynı zamanda üretim, çalışan sayısı gibi faktörler açısından dünya çapında benzer ölçekteki diğer otomotiv ve üretim firmaları arasında bu başarıyı elde eden altı şirket arasında yer aldı. Sahip olduğu yetkinliklerle Ford Otosan, global üretim ve otomotiv kuruluşları arasında ilk yüzde 25'e girdi.

Yeni nesil şirketler için bağımsız bir araştırma ve danışmanlık kuruluşu olan Business Agility Institute; iş çevikliği olgunluğunu kurumların operasyonel politika ve prosedürleri ile 80’den fazla ilişkili davranışa odaklanarak değerlendiriyor. Business Agility Institute veri tabanında bulunan yaklaşık 2000 kuruluş baz alınarak yapılan değerlendirmede; organizasyonel performans ve verimlilik, davranışsal dönüşüm, gelişen iş yetenekleri, İK politikaları, çeşitlilik, eşitlik ve katılım, kalite, değer zinciri, müşteri odaklılık ve büyüme gibi çok çeşitli faktörler inceleniyor.

Ford Otosan’ın çevik dönüşüm yolculuğu

2019’dan bu yana çevik dönüşüm yolculuğunu sürdüren Ford Otosan; bu süreci tasarlarken organizasyon dönüşümü, kültürel dönüşüm, değişim yönetimi ve iş yapış şeklinin dönüşümü olmak üzere dört temel alana odaklandı. Şirket, 2023 yılının son çeyreği itibarıyla yaklaşık 4.600 çalışan, 700’den fazla takım ve 800’den fazla rol ile ‘çevik’ çalışıyor. Mühendislik ve ürün geliştirmeden üretim ekiplerine, satın almadan finansa kadar organizasyonun tamamını kapsayan tüm değer zincirinde çevik dönüşüm yüzde 100 oranında tamamlandı. 2023 yılı itibarıyla da sahadaki üretim süreçlerinde pilot olarak çevik çalışma uygulamaları devreye alınıyor.

Ford Otosan İnsan Kaynakları ve Dönüşüm Lideri Başak Akyol, “Şartların sürekli değiştiği bir dünyaya hızla adapte olabilmenin yolu esnek, yenilikçi ve çevik olmaktan geçiyor. Biz, çevik dönüşümü sadece bir organizasyon değişikliği olarak değil, daha çok bir zihin yapısı değişikliği ve kültürel dönüşüm olarak ele alıyoruz. Bu yaklaşım, mevcut insan kaynağımızın potansiyelini ortaya çıkarmaya ve en yetenekli adayları çekerek onlara yeni beceriler kazandırmayı amaçlayan bir yapı oluşturmamıza olanak tanıyor. Çevik dönüşüm, operasyonel süreçlerimizdeki verimliliği artırdığı gibi; müşteri memnuniyeti, süreç iyileştirmesi ve hız gibi kritik faktörlerde de belirgin iyileşmeler sağladı” dedi. 

 
Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Copyright © 2024 Kamyonum