Raporda 2012 yılında sürdürülebilirlik ve toplumsal gelişme amacıyla şirket çalışanlarından Yetkili Satıcı ağına kadar tüm paydaşlarıyla gerçekleştirdiği çalışmalara yer veren Doğuş Otomotiv, toplumsal yatırımlara 1,8 milyon TL ayırdığını duyurdu. Şirket, 2012 yılında tüm paydaşları ile iş yapış şeklini çizen Etik Kodu'nu da yayınladı.
Doğuş Otomotiv 2012 Kurumsal Sorumluluk Raporu'na göre Trafik Hayattır Platformu kapsamında 5 ilde gerçekleştirilen eğitimlerle 30 bin öğrenciye ulaşıldı. Çevrenin korunmasına yönelik attığı adımlarla Doğuş Otomotiv, satılan her araç başına düşen karbon emisyonu ve su tüketimi oranında de önemli tasarruflar elde etti. 2012 yılında satılan her araç başına düşen karbon emisyonu bir yıl öncesine göre yüzde 2,8 düşerken, şirket içindeki kağıt/karton geri dönüşüm oranları da yüzde 54 oranında iyileştirildi.
Türkiye'nin lider otomotiv distribütörü Doğuş Otomotiv, sektöründe bir ilk olan Kurumsal Sorumluluk Raporu'nun, bu yıl dördüncüsünü yayınladı. Doğuş Otomotiv'in ekonomik kalkınma, çalışanlar, müşteriler ve toplumsal katılım etki alanı çerçevesinde üzerine düşen sorumlulukları yerine getirme isteğinin bir taahhüdü, etik ve hesap verebilir kurumsal yönetim anlayışının bir yansıması olan rapor, uluslararası raporlama standardı olan Global Reporting Initiative (GRI) çerçevesine uygun hazırlandı. Rapor, Doğuş Otomotiv'in 2012 yılı boyunca, sürdürülebilirlik, toplumsal gelişim ve daha yaşanabilir bir çevre için aldığı kararları ve geliştirdiği uygulamaları gözler önüne seriyor.
Aclan ACAR: "Sürdürülebilirlik ancak toplumsal gelişim ile sağlanır"
Gerçekleştirilen tüm bu uygulamaların Doğuş Otomotiv'in şeffaf ve hesap verebilir kurumsal yönetim anlayışının bir göstergesi olduğunu ifade eden Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, "Biz Doğuş Otomotiv olarak, sürekli ve sürdürülebilir gelişimin, ancak bir parçası olduğumuz toplumun gelişimiyle paralel sağlanacağının bilincindeyiz. 2012 yılında şirket olarak toplumsal yatırımlara 1.8 milyon TL'lik bir kaynak harcadık. Bir Şirket olarak birinci vazifemiz işimizi en doğru şekilde yaparken aynı zamanda iyi bir kurumsal vatandaş da olmak. Bu anlayışla geride bıraktığımız yıl, sürdürülebilirlik faaliyetlerimizi var olduğumuz alanlarda derinleştirirken, etki alanımızı daha da genişletmeye odaklandık. Ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluklarımız dahilinde iyileştirme projelerimizi daha da yaygınlaştırdık. Üç yetkili satıcımızı Kurumsal Sorumluluk Raporu'muzun kapsamına dahil ettik" diye konuştu.
Türkiye'nin en büyük sorunlarından biri olan trafik güvenliği için çalışmalara özellikle 2012 yılından itibaren hız verdiklerini söyleyen Acar, "Geçen yılbaşından itibaren hız verdiğimiz Trafik Hayattır Platformu ile toplumumuzda trafik güvenliği konusunda kültür değişimi yaratmayı hedefliyoruz. Trafikte saygı ve güvenlik bilincinin toplumun her kesiminde oluşması için 2011 yılında birçok program geliştirdik. İlk etapta, Doğuş Grubu çalışanlarına eğitimler verdik. Önce kendi kapımızın önünü süpüren bir yaklaşım sergiledik. 2012 yılında da bu eğitimleri, ilkokul öğrencilerine götürdük" dedi. Araştırmalarda çocukların ailelerinin davranış değişiklikleri üzerinde büyük etkisi olduğunu gördüklerini söyleyen Aclan Acar, "İl Milli Eğitim Müdürlükleriyle birlikte 5 kentte ilkokul 2.sınıflara trafik güvenliği eğitimi veren öğretmenlere trafik güvenliği ve dersleri etkili nasıl verebilecekleri konusunda eğitimler verildi. Öğretmenler bu eğitimleri yaklaşık 30 bin öğrenciye, diğer öğretmenlere ve okullardaki servis şoförlerine aktardı" diye konuştu.
Etik kod ile dürüst ve etik davranışlar sergileyeceği sözünü verdi
Doğuş Otomotiv, 2012 yılında bir ilke daha imza attı ve tüm paydaşları ile iş yapış şeklini çizen Etik Kodu'nu yayınladı. Küresel standartlarda hazırlanan ve Türkiye'nin yurtdışından adaptasyon olmayan ilk Etik Kodunu yayınlayan Doğuş Otomotiv, çalışanları, müşterileri, iş ortakları ve rakipleri ile ilişkilerinde dürüst ve etik davranış sergileyeceğinin sözünü bir kez daha vererek ve Etik Kodu ile belgeledi.
Tasarruf önlemleri ile tüketimler azaltıldı
Doğuş Otomotiv, attığı adımlarla satılan araç başında düşen karbon emisyon oranında ve su tüketiminde de önemli tasarruflar elde etti. Distribütörü olduğu markaların yeni yakıt teknolojileri ve çevre dostu ürünlerinin pazara sunulması ile satılan her araç başına düşen karbon emisyonu bir yıl öncesine göre yüzde 2,8 düştü. Türkiye genelinde alınan tasarruf önlemleri ile de geçen yıl 0.66 metreküp olan, satılan araç başına su tüketimi, 2012 yılında 0.59 metreküpe düşürüldü. Doğuş Otomotiv'in araç nakliye operasyonlarından kaynaklanan yakıt tüketimi tasarruf önlemleri ve verimli sürüş teknikleri eğitimleri ile 2009 yılından bu yana yüzde 57 oranında azaltıldı. Şirket içinde kağıt/karton geri dönüşüm oranları da yüzde 54 oranında iyileştirildi.