FTL Kapaklı, FTL Tenteli ve Lowbed konteyner iş makinesi ile gerçekleştireceği taşımada Arkas Lojistik, lashing ile stuffing hizmeti de verecek. Ağır yükler için özel taşıma teknikleri ve büyük vinçler gibi ekipmanların da kullanılacağı taşımacılık operasyonunun toplamda 5 binden fazla TIR ile 45 saatte tamamlanması hedefleniyor.
Projeyi şekillendirmek için tüm ekiplerin altı ay boyunca aralıksız ve incelikle çalıştığını belirten Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez, bu operasyonun "lojistik mühendisliği” olarak tanımlanabileceğini belirtti. Deneme taşımaları yaptıklarını ve karşılaştıkları sorunlara yönelik farklı çözümler uyguladıklarını söyleyen Göçmez, taşıma sürecinin sorunsuz şekilde ilerlemesi adına gerekli teknolojik yatırımların da yapıldığını açıkladı. Göçmez, özel bir yazılımla barkodlama yapılarak taşınacak olan her ekipmanın stoklamadan hangi araca yüklendiğine kadar her aşamasının takip edileceğini ve ayrıca tüm taşıma araçlarının GPRS sistemiyle izlenebileceğini belirtti.
Türk Hava Yolları Yatırım ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ahmet Bolati ise “Bu operasyon bizi bir havalimanından diğerine ulaştırmakla kalmayacak aynı zamanda ülkemizi dünya sivil havacılığın merkezi konumuna taşıyacak bir başlangıç olacak. 44 ton ağırlığındaki uçak çekme aparatlarından çok hassas aletlere kadar 5 bin tırın taşıyacağı kadar yükümüz var. Bu 5 bin tır peş peşe geldiğinde yaklaşık 100 kilometrelik bir uzunluk oluşuyor. Tüm dünyanın bizi izleyeceği bu devasa yolculukta kendimize güvenilir bir yol arkadaşı seçmemiz gerekiyordu. Bu nedenle Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından olan Arkas Lojistik ile çalışmayı tercih ettik.” dedi.