MENÜ
İstanbul 16°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
teknik, tanker,
shell, akaryakıt, benzin, mazot,
TÜM SEKTÖRLER GİBİ LOJİSTİK DE ETKİLENDİ
Emre ELDENER
YAZARLAR
9 Eylül 2020 Çarşamba

TÜM SEKTÖRLER GİBİ LOJİSTİK DE ETKİLENDİ

Koronavirüs salgını dünya çapında milyonlarca insanın yaşam şeklini önemli ölçüde değiştirdi ve değiştirmeye devam ediyor. Bu değişimden tüm sektörler gibi lojistik de etkilendi. Mart-Nisan-Mayıs aylarına dönecek olursak Türkiye'nin dış ticaretinde iki önemli bölge olan AB ülkeleri ve Ortadoğu-Orta Asya ülkelerinde kısıtlamalara maruz kaldık, taşıma faaliyetleri durma noktasına geldi. Tüm ürün ve hizmetler yavaşlarken ve hatta durma noktasına gelmişken krizlere refleksli lojistik sektörü tam kapasite hatta kapasite üstü olarak çalışmalarını sürdürmüştür. Birçok sektör ve firma çalışma stillerini değiştirip evden çalışmaya başlasa da lojistik sektörünün büyük bir bölümü işinin başında ve sahalardaydı.

Sınırlamalar, yasaklar ve tedbirlerle geçirdiğimiz aylar bize bir kez daha gösterdi ki lojistik faaliyetler her koşulda devam etmek durumundadır. UTİKAD olarak her zaman olduğu gibi bu dönemde de aksaklıkları ve eksiklerimizi tespit ettik. Bu noktada eksiklikler ve iyileştirilmesi gereken noktalar için önce ülkemiz sonra sektörümüz sonra da üyelerimiz için görüşlerimizi ilgili makamlarla paylaştık. Kira ödemelerinin ertelenmesi, şoförlerimize karantina uygulanması, maske temininde yaşanan sorunların aşılması, ödeme vadelerinin uzatılması gibi sektör temsilcilerinin ihtiyacı olan her konu için her platformda sektörümüzün sesi olduk.

Ulaştırma ve lojistik sektörü dinamik, personellerin sahada çalıştığı, taşıma, depolama, paketleme, paletleme gibi birden fazla sürecin ortak ürünü olan bir sektördür. Lojistik; yasakların, sınırlamaların en yoğun olduğu dönemde bile lojistik akışların durmaması adına çalışan, çalışmalarına ara vermeden hatta normalden daha fazla çalışan sektör olarak koronavirüs sürecine damga vurmuştur. Sektörümüz her ne kadar Mart- Nisan- Mayıs aylarını büyük zorluklar, sıkıntılar, ödeme güçlükleri gibi süreçlerden geçse de hızlı bir toparlanma döneminden sonra Haziran-Temmuz ve Ağustos ayının geçirilen günlerini hedeflerine yakın tamamlamayı başardı. Elbette kur farklılıkları, ithalat-ihracat dengesizliği, boş dönüşler yaşandı ancak tüm bunlar hızlı toparlanmaya engel olmadı. Hazırlıksız yakalandığımız süreç sektörün yoğun çabası ve devlet destekleri ile yürütüldü.

Bu dönemde sıkça söz ettiğimiz e-ticaret, dijital uygulamalar, evrakta otomasyon konularına da değinmek gerekiyor. Pandemi dönemi öncesinde tercihen uygulanan sistemler pandemi dönemi ile birlikte tercihten çok zorunluluk olarak önümüze çıktı. Bu sektörde kalıcı olmak isteyen her firma gelecek dönem stratejilerine dijital uygulamaları eklemek durumunda olduğunun farkına vardı.

Yaşanan salgın krizi; yeni iş yapma biçimlerinin geliştirilmesi, temassız ve dijital uygulamaların yaygınlaştırılması gerektiğini net bir şekilde ortaya koymuştur. Bu nedenle lojistik ve taşımacılık süreçlerinde daha gelişmiş dijitalleşme ve otomasyon uygulamaları geliştiren kurumlar birkaç adım öne çıkacaktır. “Yeni normal”in konuşulduğu bir dönemde ülkemiz birçok fırsatı değerlendirebilecek altyapıya sahiptir ve bu noktada üzerimize düşen doğru kurgulanmış dijital sistemleri kamu idaresi ve özel sektör iş birliği ile hayata geçirerek uygulamaya almaktır. Küresel tedarik zincirinde Türkiye’nin Uzakdoğu ülkelerine alternatif bir ülke konumuna gelmesi mümkün olacaktır. Bu süreçte gerek uluslararası gerekse ulusal mevzuatta geliştirilmesi gereken birçok alan vardır. Gümrük Birliği Anlaşması’nın yenilenmesi, uluslararası karayolu taşımacılığında kota ve vize sorunlarının aşılması, ülkemizde transit taşımacılığın geliştirilmesi, demiryolu ve intermodal taşımacılığın özendirilmesi vb. gibi UTİKAD’ın pek çok platformda öncelikle ülke çıkarlarını gözeterek dile getirdiği konular mevcuttur. Ancak tüm modlarda kamu idaresi ve özel sektörün lojistik süreçlere ilişkin evrak ve bilgi alışverişinin dijitalleştirilmesi projesi sektörün her alanına hız, verimlilik, güvenlik ve maliyet avantajı getirebilecek, ülkemizi küresel tedarik zincirinin “yeni normal”inde önemli noktalara taşıyabilecektir.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2020 Kamyonum