MENÜ
İstanbul 11°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
Her Gün Yeni ve Önemli Adımlar
Nuray PEKCAN
YAZARLAR
6 Ekim 2021 Çarşamba

Her Gün Yeni ve Önemli Adımlar

ULUSLARARASI LOJİSTİĞİN GÜÇLÜ FİRMALARINDAN

HER GÜN YENİ ve ÖNEMLİ ADIMLAR

Uluslararası taşıma yapan lojistik firmalarının yenilikçi çalışmalarını, sektöre katkılarını, sorunlarını ve beklentilerini sizlere sayfalarımız aracılığı ile aktarmaya devam ediyoruz.

Bu kapsamda Borusan Lojistik’in Genel Müdürü Serdar Erçal, Logitrans CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna, Erman Nakliyat Genel Müdürü Emrah Deniz, Gümüş Trans Sahibi Emrullah Gümüş, Sağlık Logistics’ten Zahit Sağlık, Poçan Lojistik Genel Müdürü Sercan Poçan ve UND Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Şeflek ile görüşüyoruz.

Sektörün Lojistik Portalı eTA

Borusan Lojistik’in Genel Müdürü Serdar Erçal, 2012 yılında hayata geçirdikleri ve Avrupa'nın en büyük 3. dijital lojistik platformu olarak belirttikleri eTA için, “Türkiye’de nakliyecileri ve kamyoncuları aracılar olmaksızın dijital ortamda bir araya getiren ilk dijital lojistik platformu. 2020 yılında eTA ile 420 bin sefer gerçekleştirildi.” diyor. Dijitalleşmeye dikkat çeken Erçal şunları ekliyor konuşmasına; “Dijitalleşme aracılığıyla verimlilik ve müşteri memnuniyeti sağlamanın yanı sıra, eTA için bir diğer önemli başarı faktörü de çevresel sürdürülebilirlik. Türkiye’de FTL hizmetleri için boş sefer oranının yüzde 24 civarında olduğu tahmin ediliyor. Kişiselleştirilmiş sefer önerileri sunan ve seferlere en yakın kamyoncuları atayan eTA ile bu oranı yüzde 18’e indirmeyi ve FTL seferlerinden kaynaklanan karbon emisyonlarını azaltmayı hedefliyoruz.”

Türkiye-Polonya Arasında Aktarmasız Tren Seferleri

İntermodal taşımacılığın en güçlü firmalarından biri de Logitrans. Firma sektörün işleyişine büyük bir katkı sağlayacak yatırıma imza atıyor. CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna, Eylül ayında Türkiye Polonya arasında aktarmasız direkt bir blok tren seferine başladıklarını anlatıyor. Tuna tren seferine ilişkin; Polonya Devlet Demiryolları partnerliği ile karşılıklı uzun vadeli bir sözleşme ile Eylül ayında Türkiye-Polonya arasında aktarmasız direkt tren seferine başladık. Her tren 36 TIR’lık yük taşıyor ve tırla aynı sürede gidiyoruz. Önceleri İzmit Derince’den çıkmayı planlamıştık; fakat koşullar gereği şu an ilk seferlerimize Halkalı’dan başlıyoruz. Daha sonra Derince’den ikinci treni kaldıracağız. TIR ebatlarına çok yakın kapalı kasa konteyner kullanıyoruz. Son hesaplamamıza göre TIR’a nazaran çok ciddi bir maliyet avantajı var. Risk olarak da TIR’ın çok altında.” değerlendirmesinde bulunuyor.

Eylül-Ekim 2021’de UAB ile 180 Kişi Yol Kenarı Denetimleri İçin Eğitim Alacak

Geçtiğimiz sayıda ele aldığımız ve işlemeye devam ettiğimiz konulardan biri olan soğuk taşımayı uluslararası taşıma yapan Erman Nakliyat Genel Müdürü Emrah Deniz ile konuşuyoruz. 2011 yılından beri ATP belgelendirme çalışmalarını da yürüttüklerini belirten Deniz, önemli bir çalışmaya dikkat çekiyor; “Biz 2014-2015’ten beri Bakanlık ile temas halindeyiz ve tavsiyede bulunuyoruz. ATP’nin iç mevzuata uygulanması hatta Fransa, İtalya, İspanya, Portekiz ve Slovakya’da da olduğu gibi bazı yaş meyve sebzelerin de buna dahil olması gerektiği konusunda önerilerde bulunuyorduk. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı “Bozulabilir Gıda Maddelerinin Taşınmasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi” adı altında bir AB projesi başlatmıştı. Eptisa Mühendislik adında İspanyol bir firma ihaleyi devraldı ve Bakanlıkla proje üzerinde çalışıyor, ben de projede ATP uzmanı olarak yer alıyorum.  Bu proje başladığında 2 Temmuz 2021 tarihli “Bozulabilir Gıda Maddelerinin Taşımacılığında Kullanılacak Özel Ekipmanlar Hakkında Yönetmelik” daha çıkmamıştı. Proje bu yönetmeliğe bir hazırlık olacaktı; ancak pandemi nedeni ile gecikmeler oldu ve yönetmelik projeden önce çıktı. Proje kapsamında mevzuata yapılması önerilenler, en iyi AB uygulamaları, yol kenarı denetimi eğitimleri gibi konular çalışılıyor. Eylül-Ekim 2021’de UAB ile 180 kişi yol kenarı denetimleri için eğitim alacak ve bu iş yönetmelikte de belirtildiği üzere 01.01.2022’de başlayacak.” şeklinde sürdürüyor.

Olmazsa Olmaz; Denetim

Soğuk zincir taşımacılığı yapan Gümüş Trans Sahibi Emrullah Gümüş de denetim konusuna dikkat çekerek, “Mevzuatlar ancak doğru bir şekilde uygulandığı takdirde yeterli olabilir. Özel ekipmanların muayene ve belgelendirme sisteminin denetimi kontrol altında olursa taşımacılık sektörünün kalitesi artacaktır.” değerlendirmesinde bulunuyor.

Dijitalleşme Yolunda Adımlar Hızlanıyor

Sağlık Logistic’ten Zahit Sağlık da sektörün sorunlarını dile getiriyor. Sağlık; vize, kota, geçiş ücreti ve sürüş sürelerinin Türk taşımacılarının yaşadığı en büyük sorunlar olduğunu vurgulayarak şoförlere serbest dolaşım hakkı ya da vize kolaylığının sağlanması gerektiğine dikkat çekiyor. Sağlık, dijitalleşme konusuna verdikleri önemden de şöyle bahsediyor; “Tüm bunların yanında, yatırım konusunda asıl önem verdiğimiz konu ise dijitalleşme. Bu yöndeki yatırımlarımız da güncellenip, geliştirilerek devam ediyor.”

Lojistik’te Konya

UND Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Şeflek ve Poçan Lojistik Genel Müdürü Sercan Poçan, ile Konya bölgesinin lojistik potansiyeline yönelik konuştuk. Şeflek Konya’nın lojistik potansiyeline ilişkin olarak, “Şehrimiz tarım, otomotiv ve sanayi sektörleri başta olmak üzere ülke ekonomisinde önemli bir yere sahip. Dolayısıyla lojistiğin ve lojistik firmalarının önemi oldukça fazla.” diyor.

Konya’nın lojistik potansiyeline ilişkin “UND üyesi 25 firma ile birlikte bölgemizdeki potansiyele yetecek güce sahibiz” diyen Poçan Lojistik Genel Müdürü Sercan Poçan aynı zamanda sektörün en önemli sorunları olarak; kapılarda oluşan sıraları ve sürücü vizeleri ile geçiş belgeleri konusunda yaşanan sıkıntıları dile getiriyor.

Yani anlayacağınız uluslararası lojistik firmaları durdurak bilmeden çalışıyor, çabalıyor; üstlendikleri büyük sorumluluğu layıkıyla yerine getirmek için. Ve de inkar edilemez bir şekilde de bu yolda emin adımlarla ilerliyor.

Peki sektörün diğer taraflarındaki oyuncular ne yapıyor? Onlar da üstlerine düşen görevi layıkıyla yerine getiriyor mu?

Öyleyse mesele yok; önümüz açık…

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar
 Büyükaslanlar taşımacılık
 6 Ekim 2021 Çarşamba 17:43
Başarılarlar dilerim
 Yusuf Büyükaslan
 6 Ekim 2021 Çarşamba 15:52
Başarılar diliyorum
 Başarılar diliyorum her zaman bekleriz
 6 Ekim 2021 Çarşamba 15:49
Başarılar diliyorum her zaman bekleriz
Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum