MENÜ
İstanbul 10°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
filo kiralama, estepe,
Yerli Ecotorq Motor ve Ecotorq Şanzımanın Mükemmel Uyumunu Sürüşlerle Test Ettik
Dosya
29 Kasım 2021 Pazartesi 15:26

Yerli Ecotorq Motor ve Ecotorq Şanzımanın Mükemmel Uyumunu Sürüşlerle Test Ettik

Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı Ecotorq şanzıman gerçekleştirilen deneme sürüşleri ile sürüş konforu, güvenlik ve uyum açısından test edildi. Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan testi, zorlu zemin şartlarının olduğu sahada HED Akademi Eğitmeni Şevket Tanrıkulu ile birlikte gerçekleştirdi.

AĞIR VASITA SEKTÖRÜNÜN GURURU

ECOTORQ OTOMATİK ŞANZIMAN SEKTÖRE TANITILDI

Sürüş deneyiminde şanzımanın yeni özelliklerinin motor ile sağladığı uyum belirgin şekilde fark edilirken Ford Otosan'ın Türkiye'nin gururu üretim yolculuğu bir kez daha tüm katılımcıların takdirini kazandı. Sürücüler sürüş deneyiminden sonra Türkiye’nin gururu yerli şanzımanın başarı ile yolculuğuna devam edeceği değerlendirmesinde bulundu.

Şevket Tanrıkulu 8x4 4142 XD araçta test edilen şanzımanın yeni özelliklerinden şu sözlerle bahsetti; “Aracımızda yere basar 32 ton yükümüz var. Creep modu; sürünme veya karınca modu. Bu mod çekici ve yol kamyonlarının hepsinde var. Creep mode, dur-kalk aşamasında sürücülerin ani hareketlerini engellemek adına şanzımanı destekler. Aracı çalıştırdıktan sonra D’ye alıyorsunuz ve kalkış yapıldıktan sonra aktifleşiyor. Aracın yol bilgisayarı kısmında aktif kalabiliyor. Frenden ayağınızı her kaldırdığınızda araç kendisi ilerliyor. Amacı manevra kabiliyetini kolaylaştırmak. Sürüşe başlar başlamaz aktif olmamasının nedeni de bu. Retarderimiz, bu araç için 4 kademeli ve uzun soluklu iniş performansı sağlıyor. Şanzımanımız bu araç için 16 ileri 4 geri. Off road (arazi), rocking (salınım/beşik) ve manevra olmak üzere 3 mod var. Off Road modu özellikle de rampalarda yüklüyken aracın daha yüksek devirlerde vites değiştirmesini sağlar. Aracın diferansiyellerini hem boyuna hem de enine kilitler. Yüzde 50 ön aks ve arka aksı birbirine bağlar. Arka aksı da enine birbirine bağlar. Bu konumda manevra yapmamamız gerekir. Aksi taktirde diferansiyel kırılmalarının en büyük sebepleri aks bağlıyken sürücünün manevra yapıyor olması. Biz de bu konularda sürücüleri bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Salınım modu şanzıman kavrama olayında biraz daha farklıdır. Aracın daha rahat bir şekilde ileri geri yapmasını sağlıyor. Hassas bir şekilde ileri ve geri hareket etmek için ise manevra modumuz mevcut. Manevra modundayken, şanzıman debriyajı tam kapatmaz veya normalden çok daha uzun sürede kapatır. Bu sayede aracın aniden fırlaması önlenir ve hassas ilerleme gereken yanaşma manevralarında sürüş güvenliği sağlar.”

Yerli şanzımanla birlikte yardımcı fren konforlu bir şekilde devreye girişi sağlıyor aynı zamanda uzun mesafeli yokuşlarda daha stabil bir frenleme performansı göstererek güvenli yokuş inişi sağlıyor. Yeni Ecotorq şanzımanla beraber F-MAX araçlarda şanzımanın teknolojik ve bağlanabilir özelliği sayesinde, birden fazla yeni özellik sunuluyor. Aracın mevcut konumu ve güzergahındaki topografik haritayı okuyarak kullanıcı fark etmeden gerekli vites geçişlerini bu öngörü ile sağlayabilmesi için çoklu ve öngörülü vites geçişi, servis noktasına uğramalarına gerek kalmadan yazılım güncellemelerini uzaktan yapılabilmelerini sağlayan uzaktan yazılım güncelleme ve yolunda gitmeyen durumlar olduğunda uzaktan hata tespit fonksiyonu devreye alınıyor.

“Tork Değerlerinin Güçlü Olması Aracın Yere Daha İyi Tutunmasına Yardımcı Oluyor”

Tanrıkulu özelliklere ilişkin olarak şu detayları ekledi; “Şimdi 16 ileri vitesimiz var. Vites sayısı çoğaldı gibi görünüyor; ancak torkumuz yüksek. Vites geçiş süreleri araç hızı ve gaz pedal pozisyonuna bağlı olarak yüzde 10 ile yüzde 40 oranında hızlandı. 16 ileri olması bize ilk ve son vites oranı aynı iken daha fazla vites seçeneği sağlıyor. Daha doğru vites ve motor devri seçmiş oluyor. Her viteste tork değerlerinin güçlü olması aracın yere daha iyi tutunmasına ve özellikle inşaat alanlarında daha fazla güç elde etmemize yardımcı oluyor. Amacına uygun olarak sürücünün şanzımandaki vites sayılarını kullanmasını sağlar. Araç bize gücü sağlayıp istediğimizi verecek. Fakat genel olarak sürücülerin de servis bakımında doğru kullanması çok önemli. Çünkü daha önceki şanzımanda dişli aralarındaki tork değerlerini hesaba katacak olursak 16 vitesteki her tork değeri çok yüksek. Yüksek tork ile hareket ettiği için de özellikle inşaat sahaları gibi zor şartlarda araçtan daha fazla verim almamızı sağlıyor. Aynı zamanda da maksimum retarder performansı 450 Kw’da pick yapıyor.”

 

 

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum