MENÜ
İstanbul
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
shell, akaryakıt, benzin, mazot,
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
tırsan, treyler, kamyonum,
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener;  'KDV İadesini Kaldırarak Türk Nakliyecisinin Avusturya’yı Tercih Etmesini Sonlandırmaya Çalışıyorlar'
Dosya
20 Ocak 2021 Çarşamba 12:08

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener; 'KDV İadesini Kaldırarak Türk Nakliyecisinin Avusturya’yı Tercih Etmesini Sonlandırmaya Çalışıyorlar'

Avusturya’da karbon emisyonlarının azaltılmasına yönelik alınan önlemler çerçevesinde Türk nakliyecisinin Avusturya’dan temin ettiği motorin alımlarında uygulanan indirim ve KDV indiriminin 2021 yılı itibariyle sonlandırılmasına yönelik Yeşiller Partisi’nin girişiminin olması karayolu taşımalarının önemli konuları arasında yerini aldı. UND Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener bu konunun detaylarını Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’a değerlendirdi.

“GÜZERGAH OLUŞTURURKEN KDV ANLAŞMASININ OLMASI ÖNEMLİ BİR KRİTER”

Ülkelerin zaman zaman çifte vergilendirmeyi önlemek amacı ile anlaşmalar imzaladıklarından ve bu anlaşmaların maddelerinden bir tanesinin de karşılıklı vergi iade anlaşması olduğundan bahseden Şener şunları dile getiriyor. “Avusturya Avrupa’nın en zor geçilen ülkesi. Özellikle lojistikte zorlukları çok fazla; ancak KDV iade anlaşması nedeni ile nakliyecilerimizin büyük bir çoğunluğu motorin ihtiyacını Avusturya’dan karşılıyor. Çünkü Almanya da dahil olmak üzere Avrupa’nın birçok ülkesi ile KDV anlaşmamız yok. Katma değer vergisi bir ülkenin kendi vatandaşlarından alacağı sonra onu çeşitli yollarla iade edeceği bir vergi. Tabii o ülkede yaşamıyorsanız bu sizin aleyhinize gelişecek bir durum; çünkü iade alamıyorsunuz. Ancak Avusturya gibi bazı ülkelerde KDV anlaşmamız var ve nakliyeci harcamasını geri alıyor.”

“KDV İadesi Olan Başka Ülkelere Kayacaktır”

Şener, anlaşmayı yapmanın belli prosedürlerinin olması gibi iptal etmenin de belli prosedürlerinin olduğunu vurguluyor. Yakıt alımının KDV iadesi olan başka ülkelere kayacağını dile getiren Şener, “Uluslararası hukuk açısından ve bu anlaşmanın iptali açısından bu bir haksızlık. Hukukun iptali açısından bunun prosedürleri var. Bu anlaşma iptal olursa ne olacak? Son dönemde Türkiye’den çıkışta 550 litre yakıt hakkı 900 litreye çıkmıştı. Böylece Türkiye’den Almanya’ya giden araçlar Hamburg’a kadar gidebilmeye başlamıştı. Ancak gidiş ve dönüşlerde eskisi kadar olmasa da yine Avusturya’dan bir yakıt alımı vardı. Bu nedenle bu işler Romanya gibi KDV iadesi olan başka ülkelere kayacaktır.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“KDV İadesini Kaldırarak Türk Nakliyecisinin Avusturya’yı Tercih Etmesini Sonlandırmaya Çalışıyorlar”

KDV iadesi iptalinin nedenini Avusturya’nın tercih edilirliğini sonlandırmak olarak değerlendiren Şener, “Bu iş için Avusturya’da yakıt istasyonları var; müşteri kaybedecekleri için onlar da itiraz edeceklerdir. KDV iadesini kaldırarak muhtemelen Türk nakliyecisinin Avusturya’yı tercih etmesini sonlandırmaya, cazibesini ortadan kaldırmaya çalışıyorlar. Yeni bir zorluk; sektör bir şekilde buna göre yapılanacaktır. Sektörün geleceğini planlamamız gerekiyor; fakat gün geçmiyor ki yeni bir problemle karşılaşmayalım.” diyor.

“Avusturya Otoyollarında Türklerin Payı Binde Bir Bile Değil”

KDV indiriminin karbon emisyonlarının azaltılması ile ilgili bir karar olmadığını savunan Şener, “Bizim 63 bin tane uluslararası tırımız var; toplam kamyon tır sayısı 500 bin civarında. Bunların 20 bini batıya gidiyor. Avrupa Birliğinde sadece Polonya’nın uluslararası tır filosu 252 bin. Avrupa’da toplam eşya taşıyan kamyon ve kamyonet sayısı 30 milyon. Bizim araçlarımızın tamamı Euro 6 ve Avrupa’da öyle güzergahlar var ki bir ay boyunca baksak tek Türk tırına rastlamayız. Macaristan belge sayısı yıllarca sorun oldu; yeni çözdük, 110 bine çıktı. Öncesinde 36 bin belgemiz vardı; 365 güne bölseniz günde 100 araç, 24 saate dökerseniz saatte 4 tır demek. Bizim sayımız Avrupa’da çok az. Bunun nedeni kronikleşen Türk düşmanlığı ve Türk araçlarının Avusturya’ya geçmesinin istenmemesi. Avusturya otoyollarında Türklerin payı binde bir bile değil.” şeklinde konuşuyor.

“Güzergah Oluşturuken KDV İadesini Önemli Bir Başlık Olarak İnceliyoruz”

Güzergahların belirlenmesinde KDV iadesinin önemli bir kriter olduğundan bahseden Şener şunları dile getiriyor; “Macaristan belgeleri 110 bin’e çıktı; ancak Slovakya ve sonra da Çekya konusu var. 10 bin belgeyi artırmamız lazım.  Bu güzergahlarda KDV iadesi de bu şekilde; çünkü KDV iadesi bazı ülkelerde 20, bazısında 25. Normalde o ülkeler ile KDV iadesi anlaşmasının yapılması da benzer bir durum. UND olarak bizim KDV iadesi anlaşmamız var. Güzergahları oluştururken elbette o ülkede KDV anlaşmasının olması önemli bir kriter. Güzergahın cazibesini arttırıyor veya azaltıyor.”

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2021 Kamyonum