MENÜ
İstanbul 16°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
Otomobil Lojistiği: Audi’nin Akü Taşımalarında Demiryolu Atılımı
Lojistik
8 Haziran 2022 Çarşamba 09:51

Otomobil Lojistiği: Audi’nin Akü Taşımalarında Demiryolu Atılımı

Audi'nin Brüksel'deki akü üretimi için bileşenlerin gelecekte demiryolu ile ulaşacağı gerçeği, yılda yaklaşık 2.600 ton CO2 tasarrufu sağlayacak.

Gelecekte, Macaristan'dan gelen pil modülleri ve hücreler, daha önce olduğu gibi kamyon yerine DB Cargo ile demiryolu vasıtasıyla Brüksel'e taşınacak.

Bu değişim, yılda yaklaşık 2.600 ton CO2 tasarrufu sağlayacak.

Macaristan ile Brüksel arasındaki ulaşımın dönüşümü Mayıs ayında başladı ve 2023'ün başlarında tamamlanması planlanıyor.

Tüm üretim tesislerinin bu çözümü uygulaması gerektiğine inandığını belirten Audi AG Tedarik Zinciri Başkanı Dieter Braun konuyla ilgili, "Brüksel bu konuda bir öncü. Audi'nin tüm üretim ağı için akü modülleri ve hücreler için bu sürdürülebilir lojistik konseptini geliştirdik" diyor.

 

Pil hücrelerinin iklim açısından nötr taşınması

Normal şartlarda bu taşımayı yapmak için her gün 12 ila 15 tam yüklü araç Avrupa'da yol alıyor. Artık bu tırların yerini ise demiryolu taşımacılığı alıyor.

Audi, Almanya ve Avusturya rotalarında, DB Cargo'nun DBeco plus hizmetiyle taşımacılık hizmetini gerçekleştiriyor.  DBeco plus, Almanya ve Avusturya'daki tüm güzergahlarda yüklerin sıfır CO2 emisyonu ile taşınmasına olanak tanıyor. Tüketilen elektrik miktarı yalnızca rüzgar, su veya güneş enerjisi gibi yenilenebilir kaynaklardan elde ediliyor.

Macaristan ve Belçika'da, Audi, DBeco nötr hizmetini kullanıyor. DBeco nötr ile, nakliye sırasında önlenemeyen CO2 emisyonları, örneğin kamyonların taşıma öncesi ve sonraki taşımalarda ürettiği emisyonlar dengeleniyor. DB eco nötr bu nedenle DBeco plus'ı tamamlıyor. Bunu başarmak için tedarik zinciri tarafından yaratılan toplam CO2 emisyonları hesaplanıyor ve ardından bu emisyonların ne kadarının dengelenmesi gerektiğine müşteri karar veriyor.  

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum