MENÜ
İstanbul 13°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
IVECO Ürün Müdürü Emre İlkbahar, Türkiye’de Full Elektrikli Araçlarımızdan Sıklıkla Göreceğiz
Dosya
23 Haziran 2022 Perşembe 16:44

IVECO Ürün Müdürü Emre İlkbahar, Türkiye’de Full Elektrikli Araçlarımızdan Sıklıkla Göreceğiz

Busworld Türkiye 2022 Fuarında ziyaret ettiğimiz IVECO standında; e-WAY, Streetway ve Crossway’a dair detayları IVECO Ürün Müdürü Emre İlkbahar Kamyonum Dergisi okurları için aktarıyor... Türkiye’de elektrikli araçlarda hızlanmanın yavaş yavaş başladığını dile getiren İlkbahar, IVECO’nun elektrikli araçta Avrupa’da pazar payı en yüksek firma olduğuna dikkat çekiyor.

“ELEKTRİKLİ ARAÇTA AVRUPA’DA PAZAR PAYI EN YÜKSEK OLAN FİRMAYIZ”

 “TÜRKİYE’DE FULL ELEKTRİKLİ ARAÇLARIMIZDAN SIKLIKLA GÖRECEĞİZ”

Busworld Türkiye 2022’de IVECO standında yer alan Streetway ve Crossway’in Sakarya’da üretildiğini ve tamamen yerli üretilen araçlar olduklarını vurgulayarak sözlerine başlayan İlkbahar, yüzde 100 elektrikli zero emission e-WAY’in de şu an Fransa’da üretildiğini aktarıyor. İlkbahar, ilerleyen dönemlerde yüzde 100 elektrikli otobüslerin Türkiye üretimlerinin de yapılabileceğini ifade ediyor.

“Tek Şarj ile 543 Kilometre Yol Kat Etti”

“TÜV NORD Tarafından Sertifikalandırıldı”

“50 Bin Kilometreden Fazla Test Sürüşü Yaptı”

 İlk olarak e-WAY’e ilişkin detaylardan söz eden İlkbahar, e-WAY’in elektrikli olmak üzere sıfırdan tasarlanmış bir araç olduğuna dikkat çekiyor. Bu aracın ikinci versiyonlarının Fransa’daki fabrikada üretildiğini de sözlerine ekleyen İlkbahar, aracın 50 bin kilometreden fazla test sürüşü yaptığını ve ayrıca test edilmesi için Türkiye’deki belediyelere vermeye devam edeceklerini aktarıyor. İlkbahar araca ilişkin; “Aracımızda klasik anlamdaki aktarma organları yok; içten yanmalı bir motor, bir şaft düzeneği ve arka aks diferansiyel oranı yok. Bu parçalar sürtünmeyi artıran parçalar ve verimliliği kaybettiren parçalar. Aracımızda elektrik motorumuz; gücü sağlayan bataryalar ve bu bataryalar ile birlikte akıllı ve elektronik aks denilen piyasada e-axle olarak bilinen ZF marka akslar var. Bu akslarla birlikte motordan direkt güç geliyor; bir şanzıman yok ve istediğiniz devirde araçları hareket ettirebiliyorsunuz. Akıllı kalibrasyonu sayesinde çok uzun kilometreler yapılıyor.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“Günlük Kullanımda 330-350 Kilometreye Kadar Ortalama Bir Menzil Sunabiliyoruz”

e-WAY’de hem şarj hem de aracın menzili konusunda farklı opsiyonlar sunduklarından bahseden İlkbahar, müşterilerinin çözüm ortağı olduklarına da dikkat çekiyor.  İlkbahar sözlerini şöyle sürdürüyor, “Müşterinin ihtiyacına, kullanacağı rotaya göre hem şarj hem de aracın menzili konusunda farklı opsiyonlar sunabiliyoruz. Buradaki aracımızda sekiz farklı batarya paketi var; bu rakamı 11’e kadar çıkartabiliyor ya da altı veya dörde düşürebiliyoruz. Bu bataryaları iyi ayarlamak gerekiyor; bunun optimumunu belirliyoruz. Aracımız 350 kWs, ancak gücünü 450 kWs’lere varan yeni bataryalarımız ile artırabiliyoruz. Bu araç TÜV NORD tarafından test edildi. e-WAY yüzde 100 şarj ile şarjı bitmeden 543 kilometreyi tamamladı ve bu da TÜV NORD tarafından sertifikalandırıldı. Bu ciddi bir kilometre; fakat trafikte ya da yokuş yukarı olan yerlerde tabii daha fazla enerji sarfiyatı sağlıyor. Piyasada, ortalama bir kullanımda 200-250 kilometre üzeri kullanılır; araçlarımız da günlük kullanımda 330-350 kilometreye kadar ortalama bir menzil sunabiliyoruz. Günlük kullanım, tek sefer değil, her gün kullanıp pilin ömrünü bitirmeden kullanabilmek adına önemli. Genelde rakiplerimiz pilin ömrü yüzde 75’e geldiğinde; ‘Bu pilin ömrü azaldı, değiştirilmesi gerekiyor.’ derler. Biz bunu daha güvende tutarak pillerimizi yüzde 80’e konumlandırıyoruz; bu da, bu teknolojide ne kadar iddialı olduğumuzu gösteriyor.”

“e-WAY Klasik Elektrikli Otobüslerden Daha Sessiz”

“64 Kişilik Yolcu Kapasitesine Sahip”

Şarj etmenin; aracın ve şarj istasyonunun kapasitesine ve müşteri ihtiyacına bağlı olduğunu belirten İlkbahar, aracın hızlı şarj ile bir saatte ya da iki saatte de şarj edilebildiğini aktarıyor.  İlkbahar, “Yavaş şarj eden gece şarjları ile yedi ya da sekiz saatte de şarj edebilirsiniz. Bu aracımız 64 kişilik yolcu kapasitesine sahip. e-WAY klasik elektrikli otobüslerden daha sessiz. Bunun nedeni de kullandığımız motorun dizaynı. Aktarma organlarında merkezi motor sistemi var. Bu da rakiplerine göre çok daha sessiz olmasını sağlıyor. Çünkü elektrikli araçlarda neredeyse hiç ses olmamasına rağmen çok ince bir ses olur; aracımızda onu bile duymakta zorlanıyorsunuz. Yani devrelerden gelen sesler neredeyse yok denilebilecek kadar az.”

“e-WAY En Çok Beğenilen Otobüs Tasarımlarımızdan Bir Tanesi”

“Emniyet ve Çarpışma Testlerinden Tam Not Aldı”

e-WAY’in markaya özel bir tasarıma sahip olduğunu, içerisinde oturan yolcuların ferah bir şekilde yolculuk yapmasının sağlandığını ve iç tasarımında gün ışığından daha fazla yararlanılmak istendiğini aktaran İlkbahar, aynı zamanda özel dizaynı sayesinde tüm emniyet ve çarpışma testlerinden tam not aldığını vurguluyor. İlkbahar, “Yani aracımızın güvenlik açısından hiçbir sıkıntısı yok; içerideki ferahlık da artırıldı. Aynı zamanda müşterilerimizin, kamu kurumlarının ve ilgili uzmanların da en çok beğendiği otobüs tasarımlarımızdan bir tanesi.” şeklinde konuşuyor.

“Elektrikli Araçta Avrupa’da Pazar Payı En Yüksek Olan Firmayız”

18 metreye kadar farklı boyutlarda sunulan seçeneklerin mevcut olduğunu ifade eden İlkbahar, elektrikli araçta Avrupa’da pazar payı en yüksek olan firma olduklarının altını çiziyor. İlkbahar sözlerini; “Örneğin, Fransa’da yüzde 46 pazar payı ile lideriz. 500’den fazla araç 2019’dan bu yana Avrupa’da koşmakta; sekiz milyonun üzerinde kilometrede gerçek yolculara ve kurumlara hizmet vermekte. Bundan sonraki süreçte de Türkiye’deki vatandaşlarımıza hizmet vermeyi hedefliyoruz”

“Elektrikli Araçlara Sektörden Çok Ciddi Bir İlgi Var”

Türkiye’de elektrikli araçlarda hızlanmanın yavaş yavaş başladığını ifade eden İlkbahar, “Buraya gelen kurumlardan ve özel halk otobüsü temsilcilerinden de anladığımız kadarı ile elektrikli araçlara sektörden çok ciddi bir ilgi var. Bununla birlikte elektrikli şarj altyapısı kurumları ile hem yurt içi hem de yurt dışında ciddi ortaklıklarımız bulunmakta. Önümüzdeki günlerde Türkiye’de full elektrikli, zero emission dediğimiz tamamen temiz olan araçlarımızdan sıklıkla göreceğiz.” diyor.  

“Streetway’in Kullanılacağı Görevler İçin Oldukça Kuvvetli Bir Motor Seçtik”

“FPT Cursor 9 Motoru Kullanıldı”

IVECO BUS standında sergilenen Streetway’in, CNG’li olduğunu ve aynı zamanda biyogaz ile de çalıştığını aktaran İlkbahar, aracın bire bir aynısı olan dizel versiyonunu da Sakarya’da üretebildiklerinden bahsediyor. Bu araçlarda IVECO’nun kendi motoru olan FPT Cursor 9 motoru kullandıklarını ifade eden İlkbahar sözlerine şunları ekliyor; “Streetway’in kullanılacağı görevler için oldukça kuvvetli bir motor seçtik. Bu araçta çok farklı koltuk seçeneklerine de sahibiz. Müşterinin ihtiyacına göre, terzi usulü; yüzde 40 müşterilerin isteklerine özel sıfırdan araç tasarlıyoruz. Özellikle iç tasarımı sıfırsan yapıyoruz; kliması, klimanın gücü, hangi bölgede çalışacaksa ona göre ilave ısıtıcı ihtiyacı, havalandırma sistemi, yolcu kapasitesi, koltukların dizaynı gibi çok fazla seçeneğimiz var. Modüler bir yapımız olması nedeni ile müşterimize sanki sıfırdan araç tasarlıyormuş gibi bunları hızlı bir şekilde sağlayabiliyoruz.”

“CNG’li Araçlarımız Toplam Sahip Olma Maliyetinde Ciddi Avantaj Sağlayabiliyor”

Bu araçlarda kullanılan CNG ile birlikte ciddi oranda, özellikle de biyogaz ile yüzde 98 oranında karbondioksit salınımını düşürebildiklerini vurgulayan İlkbahar, dünyada ve Avrupa’da bu emisyon standartlarında biyogazın ciddi oranda kullanıldığını aktarıyor.  İlkbahar, “CNG doğal gaz dediğimiz natural gaz. Müşterilerimize biyogaz ve CNG’li araçlarımızı sunuyoruz. Bu araçlar maliyet olarak da müşterilerimizi beğenisini kazanıyor. Müşterilerimiz CNG’li araç kullandıklarında toplam sahip olma maliyetinde de ciddi avantaj sağlayabiliyor. Aynı özelliğe sahip dizel araç ile CNG’li aracın ilk satın alma maliyeti arasında neredeyse 30 bin euroluk bir fark oluyor. Ancak aracın beş senelik kullanımında o parayı fazlası ile çıkartıyorsunuz. Belki 8,10 puan daha ucuza gelebiliyor; tabii bu müşterilerimizin stratejisi.” değerlendirmesinde buluyor.

“Mobilite, Satış Sonrası ve Bağlantılı Araç Konusunda Çok Ciddi Hizmetlerimiz Var”

Müşteriler için; mobilite, satış sonrası hizmetler ve bağlantılı araç konusunda çok ciddi hizmetleri olduğunu da aktaran İlkbahar, “Bunlar IVECO ON kapsamına giriyor… IVECO ON sistemi ile birlikte müşterilerimizin bilgilerini bir sisteme aktarıp; kullanıcıların ne sıklıkla frene bastığı, aracı ne kadar agresif kullandığı ve onların puanlandırılması ön kısımda yer alan ekranlara yansıtılabiliyor. Bu araçlarımızda aşınmaya yatkın parçalar var; bu parçaların değişim süreci takibinin ve akıllı bakım dediğimiz sistemlerin devreye alınmasının İtalya’daki merkezimiz tarafından takip edilmesini sağlayan sistemler var. Örneğin acil bir durumun öncesinde müşteriye ulaşılarak gerekli önlemlerin alınması yönünde ciddi ve ileri teknoloji hizmetlerimiz bulunuyor. Müşterilerimize araçları verirken bakım ve kullanım anlamında önden bir eğitim veriyoruz. Türkiye’nin her yerinde ve dünyada IVECO servis ağı çok gelişmiş bir şekilde bulunuyor.” diyor.

“Kendimizi Bir Yerli Üretici Gibi Konumlandırıyoruz”

Crossway ve Streetway’in avantajının tüm dünyaya Türkiye’den gitmesi olduğunu belirten İlkbahar, özellikle Asya tarafından çok sayıda müşterilerin ziyarette bulunduğunu kaydediyor. İlkbahar sözlerini şöyle sürdürüyor; “Yedek parça bulunurluğu ya da diğer konularda üretim yeri burası olduğu zaman elimiz biraz daha rahatlıyor. Çünkü müşterilerimizi her zaman yolda tutmayı ve bekletmemeyi sağlıyoruz. Kendimizi bir yerli üretici gibi konumlandırıyoruz; bu da bugüne kadar müşterilerimizden gelen isteklere verdiğimiz en güzel cevap oluyor.”  

Alanında Avrupa’da Pazar Lideri Oldu”

“60 Kişilik Kapasiteye Sahip”

Crossway araçların intercity taşımacılığında kullanıldığını aktaran İlkbahar, bu aracı, hem şehir içinde hem de şehir dışında belli bir mesafeye kadar gidebilen araçlar olarak gördüklerini ifade ediyor. İlkbahar son olarak sözlerine şunları ekliyor; “Aracımız alanında Avrupa’da pazar lideri oldu. Bu sergilediğimiz aracımız okul taşıtı olarak kullanılmak üzere Fransa’ya gidecek. Burada üretildi, oraya ihraç olarak gidecek araçlardan biri. Bu aracımızın 60 kişilik kapasitesi var. Havalimanından şehir merkezine, turistik destinasyonlarda çeşitli turizm şirketleri, okul servisleri ve şirket servisleri gibi taşımacılar tercih ediyor. Belli şehirlerin belediye toplu taşıma hizmetlerinde de ilçelerde konforlu bir ulaşım sağladığı ve altında bagaj sekmesi de olduğu için tercih edilebiliyor.”

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum