MENÜ
İstanbul 12°
Kamyonum
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
seyit usta, römork, treyler, üst yapı,
Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı Alpay Lök, Kazaların Durması İçin 4 Önemli Adıma Dikkat Çekti
Gündem
9 Ağustos 2021 Pazartesi 10:30

Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı Alpay Lök, Kazaların Durması İçin 4 Önemli Adıma Dikkat Çekti

Balıkesir'de gerçekleşen kazanın ardından Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı, Makina Yüksek Mühendisi, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Üyesi Alpay Lök kazanın nedenlerine ve kazaların durması için 4 önemli adıma dikkat çekti.

MANİSA’DA 3 gün önce meydana gelen ve 9 kişinin, dün de Balıkesir’de 15 kişinin hayatını kaybettiği trafik kazalarının eski model otobüslerle, yorgun, uykusuz şoförler nedeniyle çıktığı iddia edildi. Kazaları, Hürriyet’e değerlendiren Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı, Makina Yüksek Mühendisi, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Üyesi Alpay Lök, “Hemen yarın itibariyle gece yolculukları olan, uzun hatlara AEBS (Gelişmiş Acil Frenleme Sistem) olan 2016 model ve üstü otobüsler ile yolculara emniyet kemeri zorunlu kılınmalı” dedi. Bunların ardından da yılda elektronik sistemlerin sökme takmalı denetimini zorunlu kılan AB muayene sistemine geçilerek şoförlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini anlatan Lök, bu 4 adım atılmazsa ölümlü otobüs kazalarının devam edeceğini vurguladı. Lök, sözlerini şöyle sürdürdü:

ÜRETİMDE ZORUNLU YOLLARDA DEĞİL

“Avrupa ile birlikte Türkiye’de de şehirler arası otobüs üretiminde 1 Ocak 2016’dan itibaren gelişmiş acil frenleme sistemi (AEBS), Elektronik Kararlılık Sistemi (ESP) ve Şerit Takip Sistemi (LDW) zorunlu kılındı. Ama son 3 yılda ekonomik nedenlerle firmalar otobüs parklarını yenileyemedi. En azından gece yolculuğu olan uzun hatlarda bu sistemlere sahip otobüsler zorunlu kılınsa çok sayıda kaza önlenebilir. Bu sistemlerle aracın savrulması, uyuklama nedeniyle şeritten ayrılma ve öndeki araca yaklaşma sonu çarpma önleniyor.

Beklenen riskler arasında yangın riski de bulunuyor. Çünkü otobüslerdeki otomatik yangın söndürme (OYSS) sistemlerinin denetimi araç muayene kapsamında değil.2008 yılında Türkiye'de devreye giren o zamanki AB seviyesindeki araç muayenesi OYSS’nin sökme takmalı denetimini kapsamıyor. Sadece sistem var mı yok mu diye bakılıyor? Oysa çalışıp çalışmadığı denetlenmeli. Almanya’da şehirlerarası otobüsler, bizim yılda 1 yaptığımıza HU denetimine ilave olarak 3 kez daha denetleniyor. Sökme, takmalı (SP) muayeneler oluyor. SP denetiminde fren sistemi sökülerek detaylı parçaları kontrol ediliyor, araç üstü diyagnostik (OBD) denetimi yapılıyor. Böylece elektronik sistemlerin çalışıp çalışmadığı tümden sökülüp tek tek, fişe takılarak sistemi ölçen OBD cihazlarla anında kontrol ediliyor.  Avrupa’da OBD ile muayene 2018 itibariyle tümünde zorunlu hale geldi. 2014/45/EC Avrupa’daki araç muayene mevzuatı. Bizimki buna denk değil.

AYDA 50 BİN KİLOMETRE YOL

Sürücülerin hiç biri otobüs sahibi değil, uzun hatlarda 3 şoför ayda 50 bin kilometre yol yapıyor, hiç durmuyor. Şoförler otobüslerin bagajında yatıyor. Ne zaman uyanırsınız, dediğimizde motor durunca, diyor. Bu çok sağlıksız; dinlenmiş sayılmıyor. Avrupa’da şoförlerin haftasonu 2 gün evinde yatmadığında tam dinlenmenin gerçekleşmediği tespit edilmiş. Bizim şoförler hep yorgun, hep uykusuz. .

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Kamyonum